وزیر نفت:

آمریکایی‌ ها به دنبال جلوگیری از فروش نفت ایران/ اجرای ۶،۵ میلیارد دلار طرح نفتی

وزیر نفت گفت: صنعت نفت ایران با وجود فشارهای بی سابقه دشمن با اقتدار در حال توسعه بوده و گام های بزرگی در این حوزه برداشته شده است.

آمریکایی‌ ها به دنبال جلوگیری از فروش نفت ایران/ اجرای ۶،۵ میلیارد دلار طرح نفتی

به گزارش خبر فوری ، بیژن نامدار زنگنه در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی خلیج فارس اندیمشک گفت: آمریکایی‌ ها به دنبال جلوگیری از فروش نفت ایران و جابجایی پول و بلوکه کردن سیستم بانکی کشور هستند البته در زمان اوج تحریم ‌ها نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.

وی از اجرای طرح های بزرگ در بخش نفت و گاز خبر داد و بیان کرد: ۶.۵ میلیارد دلار طرح با اتکا به منابع داخلی در زمینه صنعت نفت در حال اجرا است.
وزیر نفت با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این طرح ها در خوزستان اجرا خواهد شد، افزود: این طرح ها با تجهیزات داخلی و با هدف اشتغال، توسعه صنعت نفت و تقویت تولید اجرا می شوند.
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد کل جمعیت ایران از گاز استفاده می کنند، گفت: زمستان خوب و بدون افت فشار گاز را با تلاش مسئولان پشت سر گذاشتیم.
نامدار زنگنه اضافه کرد: امسال ۱۰۰ میلیون مترمکعب نسبت به پارسال به ظرفیت گاز کشور اضافه شد که کار بزرگی بود.
وی ادامه داد: پتروشیمی ایران در آستانه یک تحول بزرگ است چرا که در سال آینده برای نخستین بار خوراک طرح های پتروشیمی را بیش از نیاز خود تامین می کنیم.
وزیر نفت گفت: برنامه هایی برای مقابله با تحریم های دشمن داریم که برای جلوگیری از سوء استفاده دشمن نمی توان جزییات آنها را بیان کرد.
نامدار زنگنه با اشاره به طرح پتروشیمی اندیمشک گفت: یک قطب با اجرای این طرح در اندیمشک در حال شکل گیری است زیرا پتروشیمی های پایین دستی نیز برای استفاده از این طرح احداث می شوند.
وی با بیان اینکه طرح پتروشیمی اندیمشک طرحی نمایشی نیست، گفت: این طرح با سرمایه گذاری سنگین اجرا می شود و وزارت نفت و صنعت نفت بر این طرح اصرار دارد.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها