‌زاهدان، فقیرترین مرکز استان به لحاظ فضای سبز شهری

‌شهردار زاهدان با اشاره به سرانه ی بسیار پایین فضای سبز شهر زاهدان گفت: سرانه فضای سبز در زاهدان کمتر از یک متر و در حدود نیم متر مربع است و این یعنی اینکه ما از این لحاظ فقیرترین مرکز استان هستیم و سرانه فضای سبز ما چیزی در حدود یک بیستم متوسط آن در سایر مراکز استان‌هاست.

‌زاهدان، فقیرترین مرکز استان به لحاظ فضای سبز شهری

آیین کاشت ۸۰۰۰ اصله درخت در بوستان ولایت شهر زاهدان به مناسبت آغاز هفته درختکاری برگزار شد.

در این مراسم عبدالقادر پربار شهردار زاهدان افزود: امسال با برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مقرر شد در هفته درختکاری جهت توسعه فضای سبز بسیار فعال تر و جدی تر از سال های گذشته اقدام کنیم‌.

شهردار زاهدان در ادامه گفت: درخواست ما از همه مردم و مسئولین حاضر در این جمع اینست که برای افزایش این سرانه به شهرداری زاهدان کمک کنند، این همکاری بین دستگاهها منابع طبیعی، سازمان محیط زیست، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و... در سایر نقاط کشور بسیار پر رنگ است و درخواست ما از استاندار اینست که دستور فرمایند تا بستر لازم برای همکاری بین دستگاههای متولی فراهم شود .

وی اظهار کرد: مهمترین موضوع در بحث توسعه و نگهداری فضای سبز در زاهدان آب است که خوشبختانه در تصفیه خانه های موجود یک چهارم حجم موجود در حال تصفیه است اما بخشی از آن بدون بهره گیری در رودخانه ی لار هدر رفته و از کشور نیز خارج می شود.

شهردار زاهدان افزود: برنامه ای ارائه شد تا این آب به دشت های آبخوان واقع در جنوب شهر جهت غنی سازی سفره های آب زیر زمینی اضافه شود که متأسفانه به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه های لازم تا کنون به سرانجام نرسیده است‌.

وی بیان کرد: ما در سال جاری در شهرداری زاهدان علی رغم اینکه اولویت خود را بر بهبود وضعیت آسفالت معابر شهر بنا نهادیم، اما برای توسعه ، بازسازی و بهسازی فضاهای سبز فعالیت‌های با کیفیتی را از جمله بازسازی کامل پارکهای قدیمی سطح شهر مانند پارک شادیها، پارک شهر، پارک بسیج و میدان شهدا را در دستور کار قرار داده ایم. همچنین ایجاد فضای سبز در ورودی های شهر و همچنین رونق پارکهای محله ای از دیگر فعالیتهای ما در بحث ارتقا وضعیت فضای سبز شهر بوده است. برای بهسازی پارک ملت بعنوان تنها تفرجگاه شهر زاهدان نیز مقرر شده است کلیه معابر آن آسفالت و وضعیت روشنایی آن بهبود یابد.

وی با اشاره به جداسازی آب فضای سبز از آب شرب افزود: این عملیات در بخشی از پهنه ی شمالی شهر انجام شده است و ان‌شاءالله با همراهی و پای کار آمدن همه‌ دستگاه های متولی بتوانیم این مورد را در سایر بخش های شهر نیز عملیاتی کنیم‌.

شهردار زاهدان در پایان از از تلاش‌ها و همکاری‌های سازمان‌های مردم نهاد، آموزش و پرورش و منابع طبیعی و... تشکر نمود و افزود: امسال مشارکت خوبی از سوی مردم و ارگان‌های دولتی صورت گرفت و باید تلاش کنیم این مشارکت بصورت پایدار و هدفمند ادامه یابد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها