موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرفوری:

ادغام موسسات و بانک‌های نظامی با دستور رهبری صورت گرفت/ در نهایت ۲ یا ۳ بانک دولتی و خصوصی قوی در کشور داشته باشیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ادغام موسسات و بانک های وابسته به نهادهای نظامی به دستور مقام معظم رهبری خبر داد.

ادغام موسسات و بانک‌های نظامی با دستور رهبری صورت گرفت/ در نهایت ۲ یا ۳ بانک دولتی و خصوصی قوی در کشور داشته باشیم

ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سایت خبر فوری درباره ادغام بانک ها و موسسات مالی وابسته به نهادهای نظامی اظهارکرد: موسسات و بانک هایی چون کوثر، بانک انصار و سایر نهادهای مالی وابسته به ارگان هایی چون سپاه به دستور مقام معظم در راستای عدم حضور نهادهای نظامی در عرصه بانکداری در هم ادغام شدند.

وی افزود: از منظر بنده در نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران ما اگر در مجموع چند بانک معتبر و‌ دارای سرمایه بالا داشته باشیم بهتر از این است بانک هایی وجود داشته باشند که توان ارائه تسهیلات نداشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح نظام بانکی ما باید به شیوه و روشی صورت گیرد که ما در نهایت ۲ یا ۳ بانک دولتی و خصوصی قوی در کشور داشته باشیم و این بانک ها با دقت و جدیت تمام رسالت بانکداری خود را انجام دهند چرا که در شیوه و روند فعلی بانک ها به جای اینکه وظایف خود را انجام دهند به دنبال بنگاه داری هستند.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: سیاست بنگاه داری بانک ها در طی سال های اخیر سبب رکود در بخش سرمایه گذاری و در نهایت تولید شده است چرا که بانک ها در طی سال های اخیر توان پرداخت تسهیلات به بخش تولید را نداشتند از این رو امر آسیب جدی را به بخش تولید وارد کرده است.

وی تاکید کرد: در لایحه بودجه ۹۸ مجلس شورای اسلامی درصدد بود سرمایه برخی از بانک ها را در جهت ارائه تسهیلات به بخش تولید افزایش دهد که در این راستا رویکردها مدنظر برخی از نمایندگان تا حدی محقق شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروز بانک های متعددی در کشورمان وجود دارند از این رو قطعا اگر بانک ها و موسسات بانکی در هم ادغام شوند و ما شاهد وجود چند بانک شاخص در نظام بانکی با رسالت و اصول بانکداری باشیم هم در عرصه اقتصادی موفق تر عمل خواهیم کرد و هم نظام بانکی بهتری خواهیم داشت.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • هادی رنگریز
    0

    دستوری که حضرت اقا صادر میکنه..صد در صد به نفع کشور مردم و بانکهای جهموری اسلامی است..

    نظرات شما -
    • م
      0

      دستورآقارا اگر معکوس عمل نکنند ادغام بانک نظامی یعنی چه تصاحب دولت پول سهامداران این بانکها ودولتی کردن وسوق به اختلاس های دیگر نمایندگان بیسواد مجلس مگر این بانکها نظامیه مگرباسرمایه نظامه چرا بانک گردشگری ادغام نمیشود و....

  • حسن صفادل شهری
    0

    باسلام ادغام بانکها خوب است مشکل اصلی کشورما بخش خصوصی است تصدی به بخش خصوصی واگذار میشود مبالغ هنگفت تسهیلا ت میگیرند بجای اینکه به تولید بپردازن پول درجای دیگر هزینه میکنند دراصل تصدی کارخانجات مثل قبل به عهده دولت باشه بهتره همه گرفتاریها مال بخش خصوصی است این مطالب به استحصار رهبر برسانید

  • آترین
    0

    خیلی خوبه . اگه کامل اجرا بشه

  • Habib
    0

    فقط چند تا بانک اصلی بیشتر نگزارید . خیلی راه حل خوبیه.

  • Habib
    0

    یکی از افتخارات دولت کلید ساز اینه . که سود وامها را تا ۱۸ درصد پایین اورده ..... البته با گیر دادن ۲۵ درصد اصل پول در بانک . که با این کار عملا سود به ۳۵ درصد هم میرسه. از مدیر کانال هم میخام که این موضوع چند بار مطرح بکنه . ودنبال جواب این موضوع بگرده. امتحان حقانیت این موضوع نیز ساده اس. برید تو بانک تجارت بعنوان وام گیرنده بپرسید.

  • محمد داودآبادی
    0

    سلام بانکها و صرافیها و لیزینگها و برخی شرکتهای ...؟ عامل تنزل ارزش پول ملی وقتی بانکی ۱۰ سال از منابع مردم برداشته و ملکهایی خاص رو باقیمتهای گزاف از افراد خاص خریدند و هر زوز نرخ سود را در رقابت بالا بردند مفهومش همیکی که سه ساله پدر مملکت رو در آوردند ساد ۹۷ که دیگه وای

  • ذوالقرنین
    0

    آقا نمی دونه علت دیر کرد حقوق ها ندادن پول پیمانکاران طرح های عمرانی.و دیر اجرا شدن طرحها افزایش نقدینگی تعلق گرفتن سود بانکی به حسابهای دولتی است .وزارت خانه بودجه میگیره سال نود جاده بسازه گذاشته بانک میگه سه سال دیگه دوتا میسازم.پول پیمانکار رو یکسال دیرتر بده بیست درصد گیرش اومده و...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها