واکنش مجری گفتگو جمشید مشایخی به انتقادات پرویز پرستویی و بهنوش طباطبایی

سید مرتضی فاطمی مجری گفتگو جمشید مشایخی به انتقادات پرویز پرستویی و بهنوش طباطبایی واکنش نشان داد.

واکنش مجری گفتگو جمشید مشایخی به انتقادات پرویز پرستویی و بهنوش طباطبایی

او گفت:

تعجب میکنم استاد پرویز پرستویی یا خانم بهنوش طباطبایی که خودشان در فیلم بهرام توکلی درباره جهان پهلوان تختی نقش آفرینی کردند چنین موضعگیری‌هایی دارند. فیلمی که به صراحت در آن مرگ تختی را خودکشی اعلام کرد.

فارغ از اینکه با پایان بندی فیلم تختی موافق باشم یا مخالف، سوالم این است که وقتی خود سینما به این نتیجه رسیده است که جهان پهلوان تختی خودکشی کرده، چرا برخی وکیل مدافع شدند و با تابوسازی و قدیس‌سازی در برابر اسطوره‌ها مسیر پرسش‌گری درباره حقایق تلخ و شیرین تاریخی را میبندند و نسل جوان رو دعوت به محافظه‌کاری می‌کنند؟

جهان پهلوان تختی یکی از بزرگترین اسطوره های زندگی من است. مردمی، متواضع و تکرار ناشدنی. باور کنیم برای هر بزرگی پیش می‌آید که اشتباهات بزرگ هم داشته باشند.

منبع: هفت سینما

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • وزیری
    0

    موافق نظر آقای فاطمی هستم از ابتدا تا انتهای متنشان.

  • مسعود
    0

    سلام من دو مطلب دارم یک نباید شاید اقای مشایخی این مطلب را می گفتند زیرا مرحوم تختی شاید راضی نبودند البته در هر حالت از شأن ان مرحوم چیزی کم نمی شود زیرا ابرو خود و خانواده را بیشتر ارزش قایل بودند یعنی در خود ریختن را بر فرافکنی ترجیح می دادند زیرا شاید فکرمیکردند ملت ایران دوست دارند تختی را قهرمان و بی مشکل ببینند

  • پویا اعتماد
    0

    کاملا با نظر آقای فاطمی موافقم. چرا باید حقیقت را فدای اسطوره سازی کرد؟ هر چند چگونگی مرگ تختی ربطی به اعتبار ایشان ندارد‌.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها