تنها ۱۰ درصد گوشت مصرفی وارداتی است/سرمایه‌داران می‌توانند به واردات دام زنده ورود کنند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بازرگانان دارای مجوز واردات دام زنده از سازمان دامپزشکی می‌توانند از کشورهای همسایه مانند هندوستان، عمان، پاکستان و افغانستان و کشورهای دیگر مانند استرالیا، نیوزلند و برزیل دام زنده وارد کنند.

تنها ۱۰ درصد گوشت مصرفی وارداتی است/سرمایه‌داران می‌توانند به واردات دام زنده ورود کنند

علیرضا رفیعی پور در بازدید از کشتارگاه صنعتی هرمز دام بخش قلعه قاضی بندرعباس با بیان اینکه رویه واردات گوشت تا تعدیل قیمت گوشت و ثبات در بازار ادامه دارد، افزود: امسال با صدور مجوز واردات بیش از ۳۰۰ هزار تن گوشت تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار تن گوشت گرم و منجمد وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: برای نخستین بار امسال سازمان دامپزشکی مجوز واردات بیش از ۳۰۰ هزار رأس دام زنده صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه مجوزهای رسمی برای واردات دام زنده از مبادی دریایی، هوایی، زمینی و ریلی صادرشده است، تصریح کرد: به‌تازگی مجوز واردات دام زنده از برزیل به چابهار هم صادر شده است.

رفیعی پور با بیان اینکه ۹۰ درصد گوشت مصرفی مردم را دامداران داخلی تأمین می‌کنند و تنها ۱۰ درصد گوشت مصرفی وارداتی است، تصریح کرد: براساس دستورالعمل جدید و در شرایط تحریمی خرید، فروش، نگهداری و پرورش دام از دامداری تا کشتارگاه باید در چارچوب مقررات قرنطینه، بهداشتی و بازرگانی کشور باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه جابه‌جایی و انتقال دام بدون پلاک و مجوز دام‌پزشکی ممنوع است، اظهار کرد: در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصمیمات جدیدی برای رفع مشکلات جابه‌جایی و انتقال و جایگزینی دام با مجوز دامپزشکی گرفته می‌شود.

رفیعی پور با بیان اینکه تمامی قوانین در حمایت از تولیدکنندگان دام است، خاطرنشان کرد: حمایت از دامدار برای عرضه، کشتار و جایگزینی دام ضروری است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه با توجه به امکانات بندری، قرنطینه‌ای و کشتار دام در بندرعباس امکان واردات دام زنده به کشور از هرمزگان وجود دارد، عنوان کرد: سرمایه‌داران می‌توانند به واردات دام زنده (دام سبک، گاو و شتر) ورود کنند و گوشت مصرفی مردم هرمزگان را تأمین کنند.

وی اظهار کرد: سازمان دامپزشکی براساس مراجعه و درخواست بازرگانان و تاجران دام مجوزهای لازم برای واردات دام را صادر می‌کند.

رفیعی پور افزود: بازرگانان دارای مجوز واردات دام زنده از سازمان دامپزشکی می‌توانند از کشورهای همسایه مانند هندوستان، عمان، پاکستان و افغانستان و کشورهای دیگر مانند استرالیا، نیوزلند و برزیل دام زنده وارد کنند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی فاتح
    0

    مسئول یامسئولین اقتصادی و پروتئینی کشور چراملت راباین وضع گرفتارکردید مردم نجیب هرچه ملاحظه میکنند شما پرروتر می شوید صبر روباتمام است خیلی مواظب اعمال ناشایست باشید.چه معنی دارد حضرات سیرو پر بخورند و بچرخند و به ریش ملت بخندند.باشمایی هستیم که عملکرد دولتهای قبلی را قبول نداشتید حتی درزمان جنگ وضع اقتصادی ومعیشتی مردم ازالان بهتربود.درآمد مملکت چه می شود که مردم نمیتوانند شکمشان راسیرکنند.درمورد رفع مشکل سخنرانی نکنید جهت رفع آن عمل کنید .معیشت موضوع انشائ نیست که هرکس طوری آن راشرح دهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها