مهره‌های غرب‌گرا از دولت اخراج شوند/ روابط با شرق کاهش یافته است

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس با بیان اینکه رفتارهای سیاسی دولت باعث شده شرق از نظر اقتصادی با ایران قهر کند، گفت: مهره‌های غرب‌گرا باید از بدنه دولت اخراج شوند.

مهره‌های غرب‌گرا از دولت اخراج شوند/ روابط با شرق کاهش یافته است

سید حسن حسینی شاهرودی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه دولتمردان غربگرا، گفت: تغییر نگاه دولتمردان غربگرا باید منجر به تغییر در رفتار شود، دولتمردان ادعا داشتند که جامعه جهانی را در برجام به اقناع رسانده‌اند لذا باید از تمام ظرفیت‌های جامعه جهانی استفاده می‌کردند نه اینکه نگاه خود را از شرق برداشته و دربست در اختیار غرب قرار دهند.

نگاه دولت به برجام به جای اینکه نگاه اقتصادی باشد، صرفاً سیاسی است

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرصت‌های بسیار زیادی را در سال‌های اخیر به واسطه برجام از دست داده‌ایم افزود: متأسفانه نگاه دولت به برجام به جای اینکه نگاه اقتصادی باشد نگاهی صرفاً سیاسی بوده است و ما کمترین بهره را از برجام در حوزه اقتصادی نبرده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: کشورهایی که در برجام موجب شدند ما حداقل امتیازات نوشتاری را بگیریم و تحریم‌های سازمان ملل از ما برداشته شود کشورهای شرقی مثل چین و روسیه بودند، اگر حمایت این کشورها در جریان برجام نبود نمی‌توانستیم حتی دستاوردهای کاغذی نیز در جریان برجام داشته باشیم.

رفتارهای سیاسی و اقتصادی دولت باعث شده شرق از نظر اقتصادی با ایران قهر کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: نگاه دولتمردان ما به گشایش اقتصادی از طریق غرب موجب شد از رابطه اقتصادی با شرق فاصله بگیرند. این رفتارهای سیاسی و اقتصادی عامل کاهش روابط شرق با ایران شد، شرق با ایران قهر کرد و ظرفیت‌هایی که در کشورهای شرقی مثل روسیه، چین و هند بود را از دست دادیم.

حسینی شاهرودی عدم توجه دولت یازدهم و دوازدهم به کشورهای همسایه را اشتباهی استراتژیک خواند و گفت: یکی از مهمترین راهکارهای ما برای عبور از تحریم‌ها توجه به کشورهای همسایه است متأسفانه نگاه دولت به مرزهای اروپا و آمریکا موجب غفلت از ظرفیت‌های کشورهای همسایه شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گاهی اوقات افراد اعتقادشان را فدای مواضع روزمره سیاسی خود نمی‌کنند ممکن است در ادبیات روزمره تغییر مشی بدهند و یا گفتار خود را اصلاح کنند اما باورها و اعتقاداتشان را رها نمی‌کنند.

دولت‌مردان غرب‌گرا تا قبل از خروج آمریکا از برجام نیم نگاهی هم به شرق نداشتند

وی با اشاره به عدم توفیق دولتمردان غرب‌گرا در برقراری ارتباط با شرق تصریح کرد: در صورتی که وزیری در کابینه کماکان اعتقاد ریشه‌ای داشته باشد که ایران هیچ راه نجاتی جز اینکه در آغوش غرب قرار بگیرد، ندارد، این مسئول اگر بیان و نگاه خود را هم تغییر بدهد اثر و ثمری ندارد چون رفتار و تفکرش تغییر نمی‌کند. این مسئولان باید به اشتباهات گذشته خود در ابتدا اقرار کرده و بعد از آن به دنبال جبران اشتباهات خود باشند تا حوزه بلوک شرق هم به اعتماد نسبی به دولتمردان ما برسد.

خروج مهره‌های غرب‌گرا از کابینه راهکار بازگردان اعتماد شرق

رئیسه کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس با بیان اینکه بلوک شرق هنوز به دولتمردان ما اعتماد نکرده است، گفت: به خاطر عدم اعتماد بلوک شرق ما بسیاری از ظرفیت‌ها اقتصادی را ازدست داده‌ایم. دولتمردان غرب‌گرای ما تا قبل از خروج آمریکا از برجام نیم نگاهی نیز به شرق نداشتند.

حسینی شاهرودی اظهار داشت: یکی از راهکارهای ما این است که مهره‌های غرب‌گرا را از بدنه دولت خارج کنیم و یا این مهرها بتوانند تغییر نگاه خود را در عمل اثبات کنند زیرا راهکار دیگری وجود ندارد. این افراد باید از موضع قبلی خود پایین آمده و به اشتباهاتشان اقرار کنند. دولت باید تغییرات اساسی برای نجات اقتصاد کشور از وضعیت موجود انجام دهد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دل خون
    0

    شماها که نمایندگان مردم هستید واز نوکران امریکایی در پیکره دولت خبر دارید چرا سکوت کرده اید اینها خوش خدمتی به اربابشون میکنند و بخاطر قولی که به کدخدا دادند کشور را نابود کردند مماشات کافیه اقدام کنید خدا لعنت کند خیانتکاران را و هواداران برجام نافرجام را پدر ملت را دراوردند بازهم رهاکن نیستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها