مافیای پیچیده در بازار فولاد مستقر است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اولویت کنونی مسئولان حوزه مسکن باید پایین آوردن قیمت مصالح ساختمانی باشد تا از این طریق عملا قیمت مسکن نیز تعدیل شود

مافیای پیچیده در بازار فولاد مستقر است

به گزارش خبر فوری ، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره آینده بازار مسکن، گفت: بازار مسکن در یک سال اخیر دچار تلاطم و مشکلات بسیاری شده و بر اساس آمارها قیمت مسکن حدود 90 درصد افزایش یافته است.

تأثیر مستقیم افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده مسکن

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من بخش اعظمی از افزایش قیمت و تلاطم بازار مسکن به علت نبود نظارت بر این بازار است. در یک سال اخیر قیمت مصالح ساختمانی افزایش چشمگیری داشته و این مسئله در افزایش قیمت نهایی مسکن تأثیرگذار بوده است.

این سوال بارها مطرح شده که چرا قیمت محصولاتی مانند فولاد و آهن در یک سال اخیر 3 برابر شده است، زیرا این محصولات در داخل تولید شده و ارزبری ندارد، اما فعالان این حوزه اعلام کرده اند که تجهیزات ساختمانی کاملا تحت تأثیر افزایش قیمت ارز بوده است

وی ادامه داد: این سوال بارها مطرح شده که چرا قیمت محصولاتی مانند فولاد و آهن در یک سال اخیر 3 برابر شده است به طوری که قیمت آهن از 2700 به 5500 تومان رسیده، زیرا این محصولات در داخل تولید شده و ارزبری ندارد، اما برخی فعالان این حوزه اعلام کرده اند که تجهیزات ساختمانی کاملا تحت تأثیر افزایش قیمت ارز بوده است.

مافیای پیچیده در بازار فولاد مستقر است

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در شرایط کنونی مافیای پیچیده در بازار فولاد مستقر هستند و آن ها قیمت این تجهیزات را به میزان دلخواه بالا می برند و هیچ کسی نسبت به این مسئله واکنشی نشان نمی دهد.

خسته بند ادامه داد: از طرف دیگر باید شرایطی ایجاد شود تا سرمایه ها و سپرده های هزاران میلیاردی مردم به سمت بازار مسکن هدایت شود، زیرا این بازار برای توسعه نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اظهارات مسئولان حوزه مسکن درباره ضرورت برخورد با سایت های قیمت گذاری املاک، گفت: به نظر من برخورد با این سایت ها ضروری ندارد، زیرا این سایت ها تنها در کلانشهری مانند تهران اثرگذار بوده و توان افزایش قیمت مسکن را ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اولویت کنونی مسئولان حوزه مسکن باید پایین آوردن قیمت مصالح ساختمانی باشد تا از این طریق عملا قیمت مسکن نیز تعدیل شود./

منبع: خبرگزاری خانه ملت

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها