مقدم‌فر: جوان در نگاه مکتبی «سرمایه‌ساز» و «فرصت‌آفرین» است

مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب

مقدم‌فر: جوان در نگاه مکتبی «سرمایه‌ساز» و «فرصت‌آفرین» است

آیین رونمایی از کتاب «انقلابی تراز» که بر اساس بیانات و دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و منظومه فکری رهبر انقلاب از سوی دفتر دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری منتشر شده، با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و فرهیختگان عصر امروز ( سه‌شنبه 14 اسفند) در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه جوان در نگاه مکتبی ما «سرمایه‌ساز» و «فرصت‌آفرین» است، اظهار داشت: جوان هم چشمه حیات در جانش در جوشش و خروش است و هم خود ظرفیت جوشش‌آفرینی در جامعه را دارد. از یک سو سر بر آسمان دارد و کمال‌جو و آرمان‌طلب است و از سوی دیگر پا در زمین دارد و در حال و هوای تحول و دگرگونی است.

وی افزود: اگر همه این خصوصیات جهت الهی پیدا کند از این سرمایه، گنج گرانبهایی می‌سازد که با هیج دارایی دیگر قابل مقایسه نیست.

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه آنچه به جوان جهت الهی می‌‌دهد «امام حق» است، گفت: امامت و پذیرش ولایت امام و رهبر الهی به استعدادها و توانایی‌های جوان جهت می‌دهد و همه ظرفیت‌های وجودی‌اش را در راستای «حق» و «عدل» قرار می‌دهد. این همان معجزه امام خمینی(ره) است که با جوانانِ معجزه آفرینی که دل در گروی ولایت او سپرده بودند، معجزه قرن یعنی «انقلاب اسلامی» را پدید آورد و به بار نشاند و خلف صالح او یعنی امام خامنه‌ای با اتکا به جوانانی که در بستر افتخارآفرینی جوانان نسل قبل روییده‌ بودند، به طور معجزه آسا انقلاب اسلامی را استمرار بخشید و از طوفان حوادث و تلاطم‌های فتنه‌ها و توطئه‌هایی که هر یک می‌توانست کشتی انقلاب را در گرداب‌های خوف‌انگیز غرق کند به سلامت عبور داد و به بلوغ و شکوفایی رساند.

مقدم فر با بیان اینکه داستان کتاب «انقلابی تراز» داستان دلداگی متقابل رهبران و امامین انقلاب اسلامی و جوانان است، تصریح کرد: در آیینه صفحات این کتاب می‌توان درخشش امیدها و آرزوهای پدران انقلاب اسلامی به جوانان را به تماشا نشست تا در میدان‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی، سیاسی و همه میدان‌ها، جنگاوری کنند و برق شمشیر مجاهدتشان غبار غم از چهره انقلاب بزداید و لبخند پیروزی بر لب‌های انقلابیون بنشاند.

وی خاطرنشان کرد: پدرانی که با تأسی به پدر دلسوخته عاشورا، در هنگامه سخت نبرد، جوانان عاشورایی‌شان را رقص کنان به میدان نبرد فراخواندند تا آنها با مشی انقلابی خود و وفاداری به آرمان‌های انقلابی، دوست و دشمن را به یاد انقلاب اسلامی بیاورند و نگذارند مشعل فروزان انقلاب اسلامی در غبار گذر روزها و آلودگی کینه‌ورزی‌ها رو به خاموشی نهد و از یادها برود.

مشاور فرهنگی رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سخن امام حسین علیه السلام که فرمودند "اللَّهُمَّ اشْهَدْ عَلى‏ هؤُلاءِ الْقَوْمِ، فَقَدْ بَرَزَ إِلَیْهِمْ غُلامٌ اشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِکَ مُحَمَّدٍ صلى الله علیه و آله، کُنَّا إِذَا اشْتَقْنا إِلى‏ نَبِیِّکَ نَظَرْنا إِلى‏ وَجْهِهِ"، گفت: شهید همت‌ها، شهید باکری‌ها، شهید آوینی‌ها، شهید تهرانی‌ مقدم‌ها، مرحوم کاظمی‌ها، شهدای هسته‌ای، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید حججی‌ها که اشبه‌الناس به انقلاب اسلامی هستند و هرگاه دلها برای انقلاب اسلامی تنگ می‌شود یادشان آتش عشق به انقلاب اسلامی را در دلها شعله‌ور می‌سازد، با عشق پیر خمین و سید خراسانی به میدان نبرد رفتند تا خط امام بماند و علی تنها نماند.

مقدم‌فر در ادامه تاکید کرد: سعی مشکور برادر عزیزمان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سعید صلح میرزایی در تدوین چنین اثر فاخری ستودنی است. آنچه اهمیت این اثر را بیش از پیش می‌کند همزمانی انتشار آن با صدور بیانیه گام دوم و فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی از جوانان برای خلق فصل جدید حیات جمهوری اسلامی در دهه پنجم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این کتاب همگان و خصوصا جوانان را برمی‌انگیزاند تا خود را به زیورهای جوان مؤمن و انقلابی که در آیینه کلام امام و رهبری تجلی یافته است بیارایند و زمینه‌ساز ساخت دهه پر افتخار پنجم انقلاب اسلامی و حرکت پر شتاب انقلاب اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی باشند.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها