عباس عبدی در گفت و گو با خبرفوری :

افزایش بودجه صدا و سیما اتلاف منابع است/ تلویزیون مخاطبین را با ضرب و زور، پول و لاتاری می‌نشاند/ کجای دنیا یک برنامه می‌سازند تا با یک تماس، به آنها مبلغ 20 میلیون بدهند؟

کجای دنیا یک برنامه درست و حسابی ساخته می شود و از مردم درخواست می‌کنند با شماره‌ای تماس بگیرند و مبلغ 20 میلیون کمتر یا بیشتر به آنها بدهند؟

افزایش بودجه صدا و سیما اتلاف منابع است/ تلویزیون مخاطبین را با ضرب و زور، پول و لاتاری می‌نشاند/ کجای دنیا یک برنامه می‌سازند تا با یک تماس، به آنها مبلغ 20 میلیون بدهند؟

فصل بررسی بودجه در مجلس هرسال با فراز و نشیب های زیادی همراه است و نهادهایی که در قانون برای آنها ردیف بودجه تعریف شده است به دنبال رایزنی با نمایندگان در پی افزایش بودجه سال آینده خود هستند. امسال بحث بودجه صدا وسیما و موضوع افزایش بودجه این نهاد سرصدای زیادی به پا کرده است .

عملکرد پر ابهام صدا و سیما و نبود امکان بررسی علمی میزان مخاطبان این دستگاه طویل و عریض از جمله دلایل مخالفان افزایش بودجه صدا و سیما در سال آینده است . برای بررسی این موضوع به سراغ عباس عبدی فعال سیاسی رسانه ای اصلاح طلب رفتیم تا نظر وی را در این ارتباط جویا شویم وی که از منتقدین عملکرد صدا و سیما است افزایش بودجه این نهاد را مناسب نمی‌داند و معتقد است که این اتفاق اتلاف منابع را رقم خواهد زد .

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص تلاش مجلس برای افزایش بودجه صدا وسیما در بودجه 98 گفت: اول باید نمایندگان به این سوال پاسخ دهند که آیا صدا و سیما با بودجه فعلی توانسته است اهداف خود را در حد همین بودجه دریافتی محقق کند که حالا می خواهند آن را افزایش دهند؟ بنابراین نمایندگان اگر وضعیت فعلی را موفق می دانند پول بیشتری به این نهاد بدهند اما اگر وضعیت فعلی ناموفق است این افزایش بودجه میتواند ناموفقیت ها را تشدید کند.

وی با بیان این اعتقاد که مشکل اصلی صدا و سیما بودجه نیست، گفت: مثل این است که شما نیمی از یک جاده را کشیده‌اید و میگویید پول دهید تا بقیه راه را تکمیل کنیم، این تقاضای درستی است ولی اگر پول گرفته‌اید و هیچ راهی هم احداث نشده به این معنا است که این پول اتلاف شده و افزایش بودجه سبب اتلاف بیشتر منابع خواهد شد.

این فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا نباید بودجه مقابله با تهاجم فرهنگی بین همه رسانه‌های فرهنگی تقسیم شود، گفت: در این مورد نظر خاصی ندارم. اصلا نمی دانم اتفاقی که اسم آن را تهاجم فرهنگی می‌گذارند بطور دقیق چیست که باید با آن مبارزه کرد. چون تعریف دقیقی در این ارتباط وجود ندارد. بنابراین در اصل چنین بودجه‌ای و توزیع آن هم نظر خاصی ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که روش سنتی صدا و سیما در برخورد با افکار عمومی و حذف یک طرفه جریان های سیاسی چه تاثیری در جلب اعتماد عمومی به حاکمیت دارد نیز گفت: به نظر من سنجش عملکرد صدا و سیما پیچیده نیست. وقتی در این رسانه برای برنامه های جدی اش نیز پرداخت جایزه به بینندگان از طریق قرعه کشی و با مبالغ 10 میلیونی یا 20 میلیونی می‌گذارند معلوم است که شرایط چگونه است.

عبدی ادامه داد: کجای دنیا یک برنامه درست و حسابی ساخته می شود و از مردم درخواست می‌کنند با شماره ای تماس بگیرند و مبلغ 20 میلیون کمتر یا بیشتر به آنها بدهند؟ این نشان می‌دهد این رسانه چگونه مخاطبین را با ضرب و زور، پول و لاتاری پای تلویزیون می نشاند بلکه شانسی نصیب آنها و پولی برنده شوند و این به بهترین وجه نشان می‌دهد که چه مقدار تلویزیون در جامعه نفوذ و اثر دارد.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    جایزه هاش از نظر مبلغ و تعداد کمه لطفا بیشترش کنید.

  • ناشناس
    0

    اگر علی عسکری جوانان ب ی تجربه را با سفارش های خاص در مدیریت های حساس و شبکه های کلیدی منصوب نمی کرد صدا و سیما اینقدر تنزل نمی کرد.

  • ناشناس
    0

    علی عسکری پاداشش را گرفت بدون تخصص افتاده توی شیر وعسل پتروشیمی!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها