مردم نگران گوشت و مرغ عید نباشند/ آغاز افزایش واردات مرغ منجمدی

در کلیه میادین میوه و تره بار بهای مرغ گرم یازده هزار و پانصد تومان عرضه می‌شود ضمن اینکه تمام صنوف بر مبنای برنامه ریزی هایی که انجام شده مرغ با همین قیمت باید عرضه می کنند.

مردم نگران گوشت و مرغ عید نباشند/ آغاز افزایش واردات مرغ منجمدی

حمید ورناصری مدير عامل شرکت پشتيبانی دام کشور در گفت‌وگو با خبر فوری در مورد اقدامات این شرکت برای بازار مرغ و گوشت شب عید گفت: واردات گوشت و مرغ طبیعتا ادامه خواهد داشت، چه در قالب دام زنده چه در قالب لاشه تازه و منجمد. ضمن اینکه مدتی است عرضه گوشت به بازار افزایش یافته و بستر مناسبی هم در بازار ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ما برای آرامش بازار و قیمتها این روند را ادامه خواهیم داد و البته این موضوع موکول به پایان شب عید هم نخواهد شد، در مورد بحث گوشت قرمز و طبیعتا در قالب گروه های هدف هم وزارت صنعت و معدن تجارت برنامه ریزی های کرده است که عرضه آن هم با شدت بیشتری در شبکه های تولید به گروه های هدف انجام می شود ما هم با هماهنگی و لیست هایی که وزارت صنعت و معدن و تجارت دارد در همین قالب گوشت را عرضه می کنیم.

مدیر عامل شرکت پشتيبانی دام کشور در مورد توزیع و قیمت مرغ گفت: در کلیه میادین میوه و تره‌بار بهای مرغ گرم یازده هزار و پانصد تومان عرضه می شود ضمن اینکه تمام صنوف بر مبنای برنامه ریزی هایی که انجام شده مرغ یازده هزار و پانصد تومان را که بخشی از آن را از میدان بهمن دریافت می کنند با همین قیمت باید عرضه می کنند.

وی در مورد تخلفاتی که در این بخش انجام می شود، افزود: طبیعتا قیمت سازمان حمایت برای فروش گوشت مرغ در سطح شهر یازده هزار و پانصد تومان است که خارج از این قیمت حتما سیستم های نظارتی با آن برخورد خواهند کرد، همچنین هم سازمان تعزیرات هم سازمان حمایت و هم سازمان صنایع و تجارت و هم دادستانی استان که آن هم انصافا ورود خیلی خوبی داشته است و حتما ادامه نظارت ها را خواهند داشت و با گران فروشی برخورد می‌کنند.

ورناصری افزود: در راستای آرامش بخشی اوضاع شبکه ای که وزارت صنایع اعلام خواهد کرد روند کاهشی قیمت را داشتیم و برنامه ریزی ما این است که آرامش بیشتری را برای بازار ایجاد کنیم و علاوه بر مرغ گرمی که در شبکه ها عرضه می شود ،حتما مرغ منجمد را هم طبق برنامه ریزی با شدت و وفور بیشتری توزیع کنیم .

وی با اشاره به چگونگی توزیع گوشت و مرغ در فروشگاهها گفت: هر فروشی در قالب شبکه هایی است که وزارت صمت در قالب هدف دار اعلام می کند، وزارت صمت توزیع را در قالب گروه های هدف قرار داده است لذا مهم نیست که در چه شکل و شمایلی بخواهیم برنامه ریزی کنیم.

ورناصری خاطرنشان کرد: ما برای بازار شب عید واردات و عرضه را ادامه خواهیم داد و عرضه مرغ منجمد و تازه و عرضه گوشت را افزایش خواهیم داد .

وی در مورد واردات و توزیع نهاده های دامی گفت: در طول سال چیزی در حدود ده تن میلیون تن ذرت، جو و کنجاله سویا (دانه سویا) وارد می شود که بخش عمده آن را بخش های خصوصی وارد می کنند، اگر شخصی نهاده دامی تاکنون تحویل نگرفته باید بر مبنای تعاملاتش با بخش خصوصی پیگیری کند ما نمی توانیم در تعاملات بخش خصوصی ورود کنیم، اگر کسی بار را تحویل نگرفته باید اعلام کند و حتما پیگیری های جدی در بخش خصوصی از طرف سیستم های نظارتی انجام می شود.

ورناصری افزود: تاکنون واردات بسیار خوبی در بخش ذرت و جو شده ولی باید دریافت نهاده هرکدام از تولید کنندگان را بررسی کرد، اما در مورد قیمت طبیعتا نهاده ها بایستی با قیمت های سازمان حمایت به دست مصرف کنندگان برسد و اگر خارج از این ضابطه به دست تولید کننده می رسد تولید کنندگان می توانند این موضوع را به مجموعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت اعلام کنند.

وی ادامه داد: الزاما بایستی مرغ را هم بر مبنای قیمت سازمان حمایت به بازار عرضه کنند ، یعنی باید مرغ را به قیمت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان به بازار عرضه کنند.

ورناصری در پایان گفت: ما نهاده را در مقاطع مختلف عرضه کرده ایم و همین روند را در مقاطع مختلف و با توجه نیاز بازار حتما عرضه می‌کنیم. بنابراین وقتی که نهاده در بازار وجود داشته باشد و تولید کنندگان ما امکان تأمین را داشته باشند ترجیح می‌دهیم که کل نیاز را بخش تولید ما از بازار تامین کند، همان طور که از ابتدای سال تا به حال هم این طور بوده است که در چندین مقطع ما ورود کرده ایم و نهاده را به تولید کنندگان عرضه کرده ایم.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • محسن
    0

    لطفا حرف مفت نزنید حالا اگز نگران باشیم چی میشه خون مردم به شسیبشه کردید مدیریت نا لایق

  • نام راضیه قیاسوند
    0

    باعرض سلام شماه میگید گوشت ومرغ باید به این قیمت به دست مردم برسه پس کو نضارت هر کی هر جوری که میخواد می فورشه تورو به خدا به داد مردم برسید

  • حمید
    0

    اگه شما تو بازار با این قیمتهای اعلامی تونستید خرید کنید سلام‌ماهم برسانید امروز کرج مرغ بالای ۱۴هزار تومن بود فقط شعار میدن

  • راضیه قیاسوند
    0

    توروخدا به داد مردم شهرستانهای کچیکم برسید در این شهر هیچ نضارتی نیست مردم باید چکار کنن میری در هر غصابیها امروز یه قیمته فردا میری یه قیمته هروز ده هزار میکش روی گوشت کی باید جلوشو بگیره از شهرستان نهاوند از استان همدان

  • محسن سعدی
    0

    کجا مرغ با قیمت 11500 تومان دارن میدن؟؟!!!میشه لطف کنید بگید ما هم بریم بخریم/والا ما به هرجا که رفتیم کمتر از 14000 هزار تومان نمیدادن!!!!

  • محسن کبیری
    0

    تو خواب چون گوشت قرمز رو ما ندیدیم توزیع شه

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    اگر مرغ کیل.یی 11500وجودداشته باشه در تهران است اونم گیر همه کس نمیاد تو شهرستان کیلویی 14500است که با خیال راحت میفروشند وهیچ کس هم نمیگه چرا .هم گوشت وهم مرغ از گذشته بیشتر هست اما قاطعیت ونظارت بسیار کمه دولتی که نتونه بازار را کنتل کنه به چه دردی میخوره مردم داغون شدن از گرانی آدم هست که نون شبشو نداره بخوره پول یه سرما خوردگی ساده را نداره .خدا لعنتتون کنه که بیچاره کردید مردم را بااین بی عرضگیتون

  • سام
    0

    اقای نظا رت بازارمن کارگربیکار ی مرغ خریدم 45هزارتومان. چراهرچه زنگ مزنیم به 124 کس جواب نمی ده

  • اجباری
    0

    مردم نگران نباشید ما همین لحظه در حال عبور از مقطع حساس کنونی می باشیم . همین صد سال اولش سخته

  • محمد
    0

    اتفاقاهروقت شما می گید نگران نباشیدمانگرانیمون بیشتر میشه جیب مارو نزنیدتنظیم بازار پیش کش

  • قنبری از قم
    0

    لطفا شعار ندهید لطفا اظهار نظر نکنید اجازه بدهید مردم ضعیف توسط شما و یا دیگر رانت خواران به هر بلایی که حقشان است برسند اگر حرف نزنید نمی گویند لال است و اگر نه دهانتان بو می گیرد لطفا حتما حرف نزنید و عمل کنید وقتی عمل کردید کار شما مشخص است

  • قنبری
    0

    چرا این همه دروغ میگویند مسولین که به راحتی دروع می گویند و در رسانه ها پخش می کنند به فکر قیامت و روز جزا نیستند نمی دانند که اخرتی هم هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها