رکود بازار کفش بر کاهش خرید دامن زده است/ افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه

رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران گفت: هم اکنون قدرت خرید مردم پایین است و رکود در بازار کفش ادامه دارد.

رکود بازار کفش بر کاهش خرید دامن زده است/ افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه

رسول شجری رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران ،درباره آخرین وضع بازار کفش گفت: هم اکنون قدرت خرید مردم پایین است و رکود در این بازار ادامه دارد.

شجری با اشاره به اینکه مواد اولیه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است تصریح کرد: محصول نهایی کفش نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

به گفته وی، در رابطه با تامین کفش مشکلی نداریم.

رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران در ادامه از برگزاری نمایشگاه بهاره که در سه نقطه تهران برگزار می‌شود خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه ها از ۱۳ اسفند آغاز و تا ۲۸ اسفند ادامه دارد.

شجری در مورد وضعیت صادرات کفش دست‌دوز بیان کرد: آن دسته از تولید‌کنندگانی که از قبل در ارتباط با مشتریان خود در بازار‌های هدف بودند توانستند علیرغم تمام مشکلات، صادرات خود را حفظ کنند.

رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران در پاسخ به این پرسش که این تولید کنندگان چگونه مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین می‌کردند، گفت: با توجه به تصمیمات دولت در راستای حل مشکلات، تولید‌کنندگان امسال توانستند به صورت مستقیم خود برای واردات مواد اولیه اقدام کنند.

شجری با اشاره به اینکه در دو سال گذشته بازار چرم بسیار کم رونق بوده است، اظهار کرد: ممکن است در شرایط فعلی برخی هم سوء‌استفاده کنند، اما مشکلاتی که صنعت کفش با آن مواجه است، همان مشکلات کلی اقتصاد است.

وی گفت: طی سال‌های گذشته به طور کامل اندازه سهم بخش خصوصی از بازار کفش ایران تغییر پیدا کرد و با تعطیل یا متوقف شدن فعالیت‌های تولیدی واحد‌های دولتی عملا سهم بازار واحد‌های دولتی در اختیار بخش خصوصی و سنتی تولید کفش داخلی و تولیدکنندگان چینی قرار گرفت.

رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران از مردم خواست در هنگام خرید فاکتور رسمی دریافت کنند تا در صورت بروز هر مشکلی با مراجعه به اتحادیه شکایت آن‌ها قابل پیگیری باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها