خرید و فروش لباس تیم ملی در آب!

شنیده شده تعدادی از ورزشکاران برای حضور در تیم ملی و مسابقات برون‌مرزی هزینه‌های هنگفتی را به نایب‌رئیس بانوان داده‌اند.

خرید و فروش لباس تیم ملی در آب!

فرحناز امیرشقاقی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی با ثبت‌نام برای نامزدی ریاست فدراسیون از پست خود کنار رفت اما بعد از گذشت مدت‌ها وی همچنان در فدراسیون قایقرانی حضور دارد.

امیرشقاقی در زمان ریاست دنیامالی مربیگری تیم ملی کایاک را برعهده داشت البته در همان زمان به دلیل برخی مشکلات کنار گذاشته شد اما حضور وی در زمان ریاست غلامرضا امینی نیز ادامه پیدا کرد و امیرشقاقی این بار با عنوان نایب‌رئیس دوباره به قایقرانی بازگشت.

* دریافت هزینه برای تضمین حضور در تیم ملی

فرحناز امیرشقاقی در زمان فعالیتش در فدراسیون قایقرانی، با استفاده از پایگاه قهرمانی که برای استعدادیابی و قهرمان‌پروری در آزادی در نظر گرفته شده باشگاه قوا را تاسیس و با گرفتن مبلغی به صورت ماهیانه ورزشکاران مختلفی را جذب کرد اما در این بین به برخی از ورزشکاران اعلام شد در صورتی که می‌خواهند به صورت تضمینی در تیم ملی باشند، باید مبلغی را پرداخت کنند.

یکی از ورزشکاران کانوی ایران در رده سنی جوانان در این باره گفت: من 8 ماه به صورت ماهیانه مبلغ 27 هزار تومان را به باشگاه می‌دادم اما برای تیم ملی از من پولی نگرفتند و صحبتی هم مطرح نشد.

به گفته یکی از ورزشکاران تیم ملی جوانان، امیرشقاقی برای اعزام تیم‌ ملی به مسابقات برون‌مرزی از خانواده‌های آنها مبالغ هنگفتی را درخواست می‌کرده و تعدادی از آنها نیز این مبلغ را به حساب نوشین قلیچی‌پور مربی تیم ملی واریز می‌کردند.

* اعزام به مسابقات برون‌مرزی با هزینه‌های میلیونی

پرستو مهنما که یکی از ورزشکاران تیم ملی است و میلیون‌ها تومان پرداخت کرده تا به مسابقات اعزام شود، در این باره اظهار داشت: من برای حضور در تیم ملی تست دادم و انتخاب شدم. برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که در سال 2017 به میزبانی چین برگزار شد، نفر سوم بودم اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که اعلام کردند تست انتخابی می‌گیرند.

وی افزود: باز هم در این تست نفر سوم بودم اما لحظه آخر مرا خط زدند و ویزا هم نگرفتند. به همین دلیل نفر چهارم را اعزام کردند. من به امیرشقاقی گفتم چند سال در اردو هستم چرا اسم مرا خط زدید اما او گفت 2 ماه بعد از این مسابقات در چین قرار است تورنمنتی برگزار شود که تو را اعزام می‌کنیم اما باید پول بدهی. در ابتدا از من 5 میلیون درخواست کردند وقتی قبول کردیم گفتند هزینه مربی را هم باید بدهم به همین دلیل 12 میلیون تومان به حساب قلیچی‌پور واریز کردیم.

* رهنما: برای اعزام به ازبکستان از من 16 میلیون تومان درخواست کردند

مهنما در پاسخ به این سوال که به این موضوع اعتراض نکردید که ورزشکار ملی برای مسابقات برون‌مرزی نباید هزینه‌ای بدهد، خاطرنشان کرد: مادرم با امیرشقاقی صحبت کرد و گفت من نفر سوم تیم ملی بودم و باید اعزام می‌شدم اما ورزشکارانی اعزام شدند که از باشگاه قوا بودند. من امسال حتی با اینکه باید در ارنج تیم 4 نفره برای حضور در مسابقات جوانان آسیا قرار می‌گرفتم باز هم مرا اعزام نکردند. از من خواستند 16 میلیون تومان بدهم تا به ازبکستان اعزام شوم اما مادرم گفت چنین پولی ندارد. امیرشقاقی حتی به مادرم در پیامی دوباره از او خواست کمتر از این مبلغ یعنی 9 میلیون تومان را واریز کند اما قبول نکردیم. در نهایت تیم 4 نفره کانو اعزام نشد و تیم تک و دو نفره هم مدالی در این مسابقات نگرفتند.

به گفته این ملی‌پوش قایقرانی، امیرشقاقی برای اعزام 2 ورزشکار تهرانی برای تورنمنتی در باکو که هزینه ورزشکاران آذربایجان شرقی را هیات قایقرانی استان پرداخت کرده، 2 میلیون و 500 هزار تومان دریافت کرده است.

* شکایت قایقرانان از نایب‌رئیس بانوان به وزارت ورزش

این ورزشکار ملی‌پوش کشورمان در پایان از شکایت خانواده‌اش و اداره کل ورزش و جوانان استان به وزارت ورزش خبر داد. البته هنوز پاسخی در این باره نیامده است. شنیده شده خانواده‌های تعدادی از قایقرانان در خصوص این اتفاقات به وزارت ورزش شکایت کرده‌اند.

حتی شنیده شده قایق‌هایی که فدراسیون بعد از مدتی استفاده به هیات‌ها ارسال می‌کند، امیرشقاقی به طور غیرقانونی این قایق‌ها را در سوله‌اش در همان باشگاه قوا جمع کرده است. شنیده‌ها حاکی از این است یکی از دلایلی که باعث کناره‌گیری وی در زمان دنیامالی شده، دریافت هزینه از ورزشکاران ملی بود.

* تایید صلاحیت با چه ملاکی؟

در حالی تمامی این اتفاقات به وزارت ورزش اعلام شده که فرحناز امیرشقاقی برای انتخابات ریاست فدراسیون نامزد و تایید صلاحیت شد. با وجود این شکایات مشخص نیست چرا وزارت ورزش موضوع را پیگیری نمی‌کند و چنین شخصی نامزد ریاست قایقرانی می‌شود؟

آیا وزارت ورزش صلاحیت رفتاری و فنی نامزدها را به درستی مورد بررسی قرار می‌دهد؟ آیا وزارت ورزش در جریان برنامه‌های زیرمجموعه‌های خود در فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد؟

سوالات زیادی مطرح می‌شود که پاسخ آنها در آینده مشخص خواهد شد.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها