«اداره تئاتر» تعطیل خواهد شد؟

سیروس همتی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر ضمن اشاره به وضعیت تازه‌ترین تجربه خود نمایش «مزا مزا»،‌ از برخی شنیده‌های به‌زعم خود «نگران‌کننده» درباره احتمال تعطیلی اداره تئاتر خبر داد.

«اداره تئاتر» تعطیل خواهد شد؟

سیروس همتی نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره وضعیت اجرای مجدد نمایش «مزا مزا» که پیش‌تر در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته بود، گفت: ما این نمایش را با تهیه‌کنندگی آقای حمید علی‌نژاد در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه بردیم که با استقبال خوب مخاطب مواجه شد. بعد از آن آقای علی‌نژاد یکی از سالن‌های عمارت نوفل لوشاتو را به مدت یک سال اجاره کرد و قرار شد نمایش «مزا مزا» هم جزو آثاری باشد که در این سالن به صحنه می‌رود. ما با گروه نمایش تصمیم گرفتیم که بعد از استراحتی کوتاه، اجرای «مزا مزا» را از سر بگیریم.

وی ادامه داد: در اواسط تمرین‌ها بودیم که از اداره کل هنرهای نمایشی به من گفته شد بدون هیچ حرفی از اجرای مجدد نمایش «مزا مزا» انصراف دهم. ما در این اثر عدالت اجتماعی را زیر سوال می‌بردیم و اینکه اجازه اجرای مجدد به ما داده نشد این سوال را برای گروه اجرا و تهیه‌کننده ایجاد کرد که پس رسالت تئاتر چیست؟ با شرایطی که پیش آمده بود فکر می‌کردم که این نمایشنامه چاپ هم نخواهد شد ولی این اثر بدون هیچ حذف و تغییری توسط نشر نیستان منتشر شد.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر درباره ارزیابی خود از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اظهار کرد: برخی آثار با اجرای نمایش «سلول» که در آن بازی می‌کردم همزمان بودند ولی به طور کلی امکان دیدن آثار جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر بر خلاف دوره‌های گذشته برایم مهیا نشد. برای نقد و بررسی آثار جشنواره به برنامه «شب تئاتر» شبکه چهار دعوت شدم ولی به دکتر رحمت امینی مجری برنامه گفتم که در جشنواره سی و هفتم به دلیل نداشتن کارت وی آی پی نتوانستم آثار جشنواره را ببینم. هر سال در جشنواره کارتی برای من صادر می‌شد که به همراه هنرمندان دیگر به تماشای آثار جشنواره بنشینم ولی امسال چنین اتفاقی برای من نیفتاد و نتوانستم آثار جشنواره سی و هفتم را ببینم.

همتی در بخش پایانی سخنان خود به برخی شنیده‌ها مبنی‌بر تعطیل شدن اداره برنامه‌های تئاتر اشاره و تصریح کرد: این روزها در بین هنرمندان تئاتر شنیده‌ها حاکی از این است که اداره برنامه‌های تئاتر تعطیل می‌شود. صادقانه بگویم که این اتفاق خوبی در کارنامه مدیریت تئاتر نخواهد بود زیرا اداره تئاتر سبقه و سابقه‌ای دارد و بسیاری از هنرمندان و من در آنجا حضور و فعالیت کرده‌اند. تعطیلی اداره تئاتر باعث می‌شود تا گنجینه‌ای از تنه تئاتر کشور برداشته شود که امیدوارم این اتفاق نیفتد.

منبع: خبرآنلاین

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها