خبرفوری بررسی می کند:

باز هم تناقض، تخلف، عدم شفافیت و باز هم ایران خودرو!

طبق وعده معاون وزیر صنعت و ایران خودرو قرار بود شرکت ایران خودرو حداکثر 20 درصد از تولید روزانه خود را در طرح «فروش فوری با تحویل 30 روزه» بفروش برساند، اما هستند مشتریانی که ماه‌ها منتظر تحویل خودرو هستند.

باز هم تناقض، تخلف، عدم شفافیت و باز هم ایران خودرو!

به گزارش خبرنگار خبر فوری ، طی اظهارات معاون وزیر صنعت، قرار بود شرکت ایران خودرو حداکثر 20 درصد از تولید روزانه خود را در طرح «فروش فوری با تحویل 30 روزه» بفروش برساند، طبق اطلاعات مندرج در سایت اطلاع رسانی رسمی ایران خودرو، این شرکت روزانه 34 درصد از تولیدات روزانه خود را در طرح «فروش فوری» ارائه می کند، این در حالی است مشتریانی که ماه ها از موعد تحویل خودروی آن ها می گذرد هنوز خودروی خود را دریافت نکرده اند و علی رغم تکمیل وجه، تحویل خودروی آن ها به 120 روز بعد موکول شده است!

شرکت ایران خودرو نزدیک به دو هفته است که طرح «فروش فوری با تحویل 30 روزه» محصولات خود را آغاز کرده است. بنا بر ادعای ایران خودرو «طرح فروش فوری» با هدف تنظیم بازار و کاهش قیمت خودرو در بازار انجام گرفته است، از طرفی این طرح مورد اعتراض مشتریانی قرار گرفته است که ماه ها از موعد تحویل خودروی آن ها می گذرد اما هنوز هیچ خودرویی دریافت نکرده اند و برخی از این مشتریان حتی با وجود تکمیل وجه، تحویل خودروی آن ها به 120 روز بعد موکول شده است.

همچنین قیمت گذاری غیر مسئولانه و بی منطق خودروها در این طرح، موجب اعتراض مشتریان به قیمت غیر قانونی خودروها در «طرح فروش فوری» شده است ؛ این مشتریان خواهان رسیدگی از سوی وزارت صنعت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان هستند. طبق اظهارات مدیرانِ شرکت های خودروساز و هماهنگی های انجام شده با وزارت صنعت، قرار بود قیمت خودروها در این طرح فروش 5 درصد کمتر از بازار آزاد در «دهه اول بهمن ماه» تعیین شود، اما متاسفانه در تناقضی آشکار، با نگاهی به بخشنامه های فروش فوری این روزهای شرکت ایران خودرو، مشاهده می شود که «قیمت درج شده در این بخشنامه ها» بسیار بالاتر از «قیمت حاشیه بازار در دهه اول بهمن» (مندرج در سایت ایران خودرو) است.

جدای از همه مباحث بالا، طبق اطلاعات مندرج در سایت اطلاع رسانی ایران خودرو، این شرکت روزانه 2100 دستگاه خودرو تولید می کند. همچنین ایران خودرو مدعی است که این شرکت در طی 8 روز، 5700 دستگاه در طرح فروش فوری ارائه کرده است. به عبارتی این شرکت به طور میانگین و در طی این 8 روز، روزانه 712 خودرو به صورت نقدی و با «قیمت حاشیه بازار» به فروش رسانده است که سود قابل توجهی را نصیب این شرکت کرده است. بر طبق این محاسبات ایران خودرو 34 درصد از تولیدات روزانه شرکت را در طرح فروش فوری و با «قیمت غیر قانونی» حاشیه بازار بفروش رسانده است (712 دستگاه فروش در مقابل 2100 دستگاه تولید؛ معادل 34 درصد فروش).

حال سوال اینجاست در حالی که طی اظهارات فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت، قرار بود شرکت ایران خودرو حداکثر 20 درصد از تولید روزانه خود را در طرح «فروش فوری» بفروش رساند، چرا این شرکت تخلف نموده و 34 درصد از تولیدات روزانه خود را در طرح «فروش فوری» ارائه می کند؟ این در حالی است مشتریانی که ماه ها از موعد تحویل خودروی آن ها می گذرد هنوز خودروی خود را دریافت نکرده اند و تحویل خودروی آن ها به 120 روز بعد موکول شده است!

از سویی دیگر در حالی که ایران خودرو مدعی است به تعداد کافی خودرو برای تحویل خودروهای ثبت نامی در طرح های پیش فروش مشتریان ندارد، اما این روزها برخی نمایندگی های ایران خودرو که به صورت کارتکسی و ویرایشی از شرکت، خودرو دریافت می کنند می توانند هر نوع خودرو و با هر تعداد را با «قیمت بازار آزاد» تحویل مشتری دهند!

علاوه بر تمامی موارد بالا، «عدم شفافیت» در سایت فروش ایران خودرو، اعتراض بسیاری از کارشناسان و مشتریان را در پی داشته است. در حالی که تعداد خودروهای قابل فروش در طرح فروش فوری، مشخص و قابل نمایش است اما «مدیریت فروش ایران خودرو» از انتشار هرگونه اطلاعات و «شفاف سازی» درباره «تعداد خودروهای قابل فروش» در طرح های فروش، خودداری می نماید.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • علی زنجان
    0

    مملکت گل وبلبل به این میگن دیگه....

    نظرات شما -
    • علی
      0

      هر جور بخوان از این مردم سواری میگرند هر بلایی سرمون میارن حقمونه مردم اگه یکسال ماشین اینا رو نخرند اون وقت مجبور میشین یه فکری کنند

  • مسعود
    0

    مديران ايران خودرو و سايپا رو بايد بايد بايد محاكمه كرد

  • محسن
    0

    ایران خودرو به هیچ کس پاسخگو نیست. هیچ دستگاهی هم ازش مطالبه نمیکنه

  • ناشناس
    0

    مردم تشنه و نیازمند برنامه های عملی فوری عدالت محور اند نه شعار و تجمعات --- تا دولت بی چون و چرا از مکتب سرمایه داری انسان ستیز غرب و از نسخه های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و سایر قوانین و تعهدات مالی و اقتصادی سرمایه داری غرب پیروی می کند ایران خود رو و سایر شرکتهای تولیدی کشور هرگز دست از رویه ی فشار بر مردم و ایجاد تنگنا پس از تنگنا برای آنان و خالی کردن جیبهای اکثریت چند ده میلیونی بی بضاعت دست نخواهند برداشت. تنها با شعار بی عمل و تجمعات فاقد عمل باز دارنده قانونی قاطع تغییر رویه اقتصادی دولت به سوی عدالت محوری هرگز انجام نخواهد گرفت و در طول این چهل سال این اصل بر ای همه ی مردم آشکار شده است. مجلس شورا باید با تصویب قوانین مبتنی بر اصل عدالت محوری نظام اسلامی دولت را ملزم سازد به رویه ی توزیع عادلانه ی در آمدهای خود از ثروتهای کشور، که اصالتا از آن مردم اند ، میان رفع نیازهای کشور و رفع آسان و ارزان نیازهای حیاتی مردم از غذا و پوشاک و درمان و بهداشت و تحصیل و مسکن و سایر نیازهای زندگی با برنامه های اقتصادی عدالت محور پایببند شود . اگر دولت از سوق دادن مدیریت دولتی به سوی برنامه های علمی عدالت محور آشکار کار آمد راهبردی و کوتاه مدت بنفع مردم و کشور باز بماند و مجلس شورا بدون مسائله و استیضاح و بدون تحمیل پیامدهای ناکار آمدیهای مدیریتی فاجعه بار به دوش مسببان با دولت مماشات کند ؛ مجلس مشروعیت بقای خود را بعنوان خادم ملت از دست می دهد و بقای دولت و مجلس بجز ادامه ی زیان و رنج و زجر برای مردم بازده دیگری نخواهد داشت. مردم ایران ثروتمند اسلامی برای رفع تنگناهای مصنوعی روز افزون خود ، که حاصل پیروی بی چون و چرا از مکتب انسان ستیز مکتب سرمایه داری غرب استعمار گر است ، به کار و رفتارهای مدیریتی عدالت محور اورژانس و دراز مدت نیاز دارند وشعار و تجمعات ، که فاقد بازده عملی قانون مند قاطع اند ، هیچ دردی را از آنان دوا نمی کند. مشروعیت بقای نظام اسلامی به اجرای عوامل اصیل عدالت محوری اسلام و امانت داری و مردم محوری گره خورده است و بی تردید سنت الهی با اجرای صادقانه ی و جدی و ظابطه مند همیشگی این عوامل بقای نظام و پویایی و شکوفایی و غلبه آن بر دشمنان دسیسه گر را با یاری خداوند توانا و همت مردم خدا پرست تضمین خواهد کرد.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خدا به فریاد برس

  • وحید
    0

    ایران خودرو برا همین دولته تو شرکتی که هئیت مدیره و عوامل اون از خود دولتیا و مجلسیاس بیشتر از این انتظاری نیست همین ایران خودرو تو بهمن ماه ۴ بار قیمت حاشیه بازار اعلام کرد، خود ایران خودرو ماشین پیش فروشیا رو نداد تا بازار گرون شه و خودش با قیمت بیشتر فروش فوری گذاشت، مگه تو یکسال چند بار افزتیش قیمت داریم که اینا چند بار افزایش قیمت میدن

  • محمود
    0

    چرا کسی پاسخگوی مشکلات مردم نیست . مسئولین چرا در خوابند .

  • حسین
    0

    دو تا از بزرگترین جنایت کاران قرن که در عرض ۲دقیقه شورای رقابت را منحل کردند؛نام ببرید.ایران خودرو .سایپا

  • Habib
    0

    من فقط این میگم. ظلم این دو شرکت در مدت این ۴۰ سال بر هیچکه پوشیده نیست .نشانه اش هم یه نظر سنجی ساده میان مردمه. حالا سوال اینجاست این همه عدالتی که میخایم برا تمام بشریت پیادش کنیم ،نمیشه برا همین دو شرکت خومون نیز بکارش ببندیم. چرا اینقدر سخته. یا اصلا .... نیست.

    نظرات شما -
    • Arash
      0

      مرگ بر ایران خودرو سایپا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها