نمایشگاه ملی آثار تجسمی «قلم مهتاب» در بوشهر افتتاح شد

نمایشگاه ملی آثار تجسمی حسین موسوی نژاد با نام «قلم مهتاب» به مناسبت یازدهمین هفته نکوداشت روز بوشهر، بعد از ظهر امروز در نگارخانه سوره افتتاح شد.

نمایشگاه ملی آثار تجسمی «قلم مهتاب» در بوشهر افتتاح شد

رئیس حوزه هنری استان بوشهر یکشنبه‌شب در این نمایشگاه با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در هفته نکوداشت روز بوشهر گفت: این نمایشگاه به اندازه یک کتاب فرهنگ عامه می‌تواند سخن‌های زیادی برای نسل معاصر داشته باشد و همچنین نکات بسیاری برای مورخین و فرهنگ‌شناسان به تصویر کشیده یا ساخته شده است.

امید پارسایی‌فر ادامه داد: در این راستا تلاش خواهیم کرد یک نشست فرهنگی مرتبط با هفته بوشهر و با حضور مورخین و منتقدین هنری برگزار کنیم زیرا که این آثار کلاس درس تاریخ و جغرافیای استان است.

وی افزود: این هنرمند پیشکسوت با تکنیک ویژه و شخصی خویش گام مهمی برای حفظ میراث ناملموس فرهنگی برداشته که باید آن را ارج گذاشت.

پارسایی‌فر اظهار داشت: در این راستا سعی بر آن است که با مشارکت سایر ارگان‌های فرهنگی بتوانیم در حمایت از فرهنگ غنی بوشهر این چنین نمایشگاه‌هایی را در سطح کشور برگزار کنیم.

نمایشگاه ملی آثار تجسمی «قلم مهتاب» در بوشهر افتتاح شد

حسین موسوی نژاد پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی با اشاره به سبک آثار خود افزود: سبک اغلب کارها رئال است زیرا که به طبیعت، بافت قدیم و آداب و رسوم موجود در بوشهر اشاره شده و برخی نیز، حسب نیاز موضوع مدرنیته است.

وی ادامه داد: همواره علاقه داشته‌ام که اتفاقاتی که از گذشته‌های دور و نزدیک دیده یا شنیده یا خوانده‌ام را در قالب یک اثر هنری ارائه دهم.

پیشکسوت هنرهای تجسمی با اشاره به انتخاب اسم نمایشگاه بیان کرد: اسم نمایشگاه از منبع روشنایی عموم مردم در گذشته که در مراسم مختلف آئینی و مذهبی با نام «قلم مهتاب» استفاده داشته؛ برگرفته شده است.

موسوی نژاد هنر نقاشی را از کودکی به صورت خودآموز فراگرفته و مجسمه سازی را نیز از همان زمان با تراش سنگ تسک آغاز کرده است.

وی اولین نمایشگاه انفرادی خود را در سال ۱۳۳۸ در دبیرستان سعادت و ۵ نمایشگاه دیگر خود را در سال‌های ۴۹، ۵۶ و ۸۹ (بوشهر و تهران) برگزار کرده است.

نمایشگاه «قلم مهتاب» هفتمین نمایشگاه انفرادی حسین موسوی نژاد، هنرمند و پیشکسوت هنرهای تجسمی است.

این نمایشگاه شامل ۴۵ اثر حجم و تابلو نقاشی از مجموعه آثار این هنرمند پیشکسوت است که این مجموعه پس از گذشت هشت سال از آخرین نمایشگاه وی، در نگارخانه سوره در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این مجموعه در قالب ۲۵ مجسمه و ۲۰ نقاشی رنگ روغن برگرفته از تاریخ، فرهنگ و آئین بومی بوشهر است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها