بانک‌ها وجه التزام می‌گیرند نه جریمه دیرکرد/ تورم بیش از سود بانکی است/ هیچ‌کس پول را به سیستم بانکی برنمی‌گرداند/ اجرایی کردن بانکداری اسلامی سخت است/ بانک‌ها سود نگیرند چه کاری انجام دهند؟

هادی قوامی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در حال حاضر تورم بیش از سود بانکی است و هیچ‌کس پولش را به سیستم بانکی برنمی‌گرداند.

بانک‌ها وجه التزام می‌گیرند نه جریمه دیرکرد/ تورم بیش از سود بانکی است/ هیچ‌کس پول را به سیستم بانکی برنمی‌گرداند/ اجرایی کردن بانکداری اسلامی سخت است/ بانک‌ها سود نگیرند چه کاری انجام دهند؟

هادی قوامی، نماینده اسفراین و نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارپارلمانی اعتمادآنلاین با اشاره به اظهارات آیت‌الله سبحانی مبنی بر حرام بودن جریمه دیرکرد بانک‌ها، گفت: بانک‌ها جریمه نمی‌گیرند، آنچه می‌گیرند وجه التزام است.

وی افزود:بانک‌ها نام دیرکرد را عوض کرده اند وبر اساس همین تغییر عنوان، وجه التزام حاصل سود و بخشی از جرائم است.

وی ادامه داد: به‌هرحال اگر بانک‌ها این سود را نگیرند چه‌کاری انجام دهند؟ در حال حاضر تورم بیش از سود بانکی است و هیچ‌کس پولش را به سیستم بانکی برنمی‌گرداند.

این نماینده مجلس در خصوص اینکه آیا احتمال توجه به نظر علما در خصوص دریافت جریمه دیرکرد وجود دارد یا نه، گفت: سال‌هاست که این مسائل را مطرح می‌کنند اما نظام بانکی مقاومت می‌کند و بنابراین کاری نمی‌توان در این خصوص انجام داد.

قوامی تأکید کرد: نظام بانکی الزاماتی دارد و اجرایی کردن بانکداری اسلامی سخت است.

منبع: اعتمادآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • امیرحسام
    0

    نماینده محترم مجلس بانک‌ها در قراردادشون هم سود میگرند، هم بر خلاف ماده 522 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، خسارت تأخیر تأدیه به نرخ دلخواه می‌گیرند و هم وجه التزام می گیرند و هم رهن می گیرند و هم ربح مرکب (جریمه) که حرام هستش می‌گیرند البته از مردم عادی!!! مثلاً برا یه وام ازدواج ده میلیونی از من ضامن و گواهی کسر از حقوق می‌خواستند. و در مورد ضامن می‌گفتند که نباید جز بستگان نسبی و سببی وام گیرنده باشه و می گفت این دستور العمل و آیین نامه هستش! فقط اینجا شانس آوردم که وکیل دادگستری بودم و تونستم از حق خودم دفاع کنم ولی چه جوونایی اونجا بودند که اینجوری دست به سرشون می کردند برا یه وام ده میلیونی!!! آره آقای نماینده بانکای ما از این کارا می کنند!!!

  • امیرحسام
    0

    آقای نماینده محترم مثلاً بانک ملی مرکزی شهرستان بروجرد در مورد وام ۵۰ میلیون تومنی کالا این شرایط رو نوشته: ضامن وام گیرنده حتماً باید کارمند رسمی دولت باشه و بانک ملی حقوق بگیره که این شرط کاملا غیرقانونی هستش و میگه در صورتی وام به شما میدیم که شما ۱۵ میلیون تومن رو تا شش ماه یا ۲۵ میلیون تومن رو تا سه ماه در شعبه ما سپرده بزاری!!! در صورتی که در همین تهران فقط میگن که کافیه که شما سه تا ضامن کارمند رسمی دولت و کسر از حقوق اونا بیارید تا وام رو بهتون بدیم! آره آقای نماینده بانکای ما از این کارا می‌کنند!!! پس دلسوزی الکی برا این بانکا نکنید!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها