هوای همدان در مرز آلودگی/ پایش اتوبوس‌ها به زودی شروع می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه هوای شهر در زمستان هشدار آلودگی را داده است، از عدم پایش اتوبوس‌های درون شهری خبر داد.

هوای همدان در مرز آلودگی/ پایش اتوبوس‌ها به زودی شروع می‌شود

سیدعادل عربی با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به محدود و کوچک بودن استان همدان و هوای پاک و سالم آن، تا کنون پایشی در رابطه با از کارافتادگی اتوبوس‌های درون شهری نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در فصل زمستان نیز با وقوع چندین بار وارونگی دما، هوای پاک استان، هشدارهای خود را در رابطه با رسیدن به مرز آلودگی اعلام کرد و این موضوع نیازمند تدبیر است چرا که نباید گذاشت هوای پاک همدان آلوده شود.

عربی در همین باره گفت: با توجه به هشدارهای هوا برای گروه‌های حساس در هفته گذشته جلسه‌ای تشکیل شد که پایش اتوبوس‌های درون شهری نیز در دستور کار قرار گرفت و اداره کل منابع طبیعی استان گزارش خود را در این جلسه ارائه داد و همچنین در جلسه آینده نیز شهرداری باید گزارش خود را در رابطه با اینکه چند درصد از اتوبوس‌های درون شهری با گاز و گازوئیل فعالیت می‌کنند، ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش خودروها و فعالیت شبانه روز مراکز صنعتی از عواملی است که هوای پاک استان همدان را تهدید می‌کند و آن را تا مرز هشدار و خطر آلودگی برده است و در راستای جلوگیری از این اتفاق تلخ باید چاره‌ای اندیشید.

عربی با اشاره به وضعیت ناخوشایند اقتصادی عنوان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی نامناسب در حال حاضر از رده خارج کردن اتوبوس‌های درون شهری تدبیر مناسبی نیست و هدف محیط زیست کاهش آلودگی آن‌ها همراه با فعالیت است که در همین راستا استان تهران با استفاده از فیلترهای کم هزینه که در کاهش آلودگی و دودناشی از فعالیت وسایل نقلیه عمومی مؤثر است، همچنان از آنها استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از فیلتر بسیار کم هزینه‌تر از توقف اتوبوس‌های درون شهری است افزود: با تشکیل جلسه آینده و ارائه گزارش شهرداری احتمال الزامی شدن طرح معاینه فنی برای اتوبوس‌های درون شهری، گسترش سرانه فضای سبز و اجرای طرح LEZ وجود دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان و در رابطه با طرح LEZ یادآور شد: با اجرای این طرح خودروهای فاقد معاینه فنی حق ورود به برخی از معابر را ندارند و متولی این امر شهرداری است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها