هدفم از عکاسی پیاده‌روی اربعین نمایش مسائل مختلف اسلام بود/ تخریب چهره مسلمانان در غرب

عکاس مسیحی و انگلیسی اربعین با بیان اینکه رسانه‌های غربی بر مسائل منفی اسلام تاکید دارند، گفت: قصدم از عکاسی اربعین نمایش ابعاد مختلف اسلام بود.

هدفم از عکاسی پیاده‌روی اربعین نمایش مسائل مختلف اسلام بود/ تخریب چهره مسلمانان در غرب

امیلی گاث ویت در خصوص انگیزه‌اش از برگزاری نمایشگاه آثارش در کشورهای مختلف اظهار داشت: برای من بسیار جذاب و مهم است که پیاده‌روی اربعین را به مردمی که نمی‌توانند در این رویداد حضور داشته باشند، نشان دهم.

این عکاس انگلیسی با بیان اینکه تاکنون نمایشگاه خود را در شهرها و کشورهای مختلفی به نمایش گذاشته‌ام، ادامه داد: مشهد شهری مقدس و بسیار خوب است و به همین دلیل تصمیم گرفتم این نمایشگاه را که بیانگر یک اتفاق مذهبی است، در مشهد نیز به نمایش بگذارم.

وی اظهار کرد: اولین بار برای ساخت مستندی به عراق و مراسم پیاده‌روی اربعین دعوت شدم و اطلاعاتی از اربعین نداشتم، اما بار دوم خودم درخواست کردم به اربعین بروم و می‌خواستم مسائل مختلف اسلام را به مردم نشان دهم، چراکه رسانه‌های غربی بیشتر بر تبلیغات منفی تمرکز دارند.

گاث ویت ادامه داد: دقیقا در کشور من یعنی انگلستان بیشتر دوست دارند مواردی از مسلمانان را نشان دهند که آنها را تخریب کنند؛ به عنوان مثال اگر یک سفیدپوست چندین نفر را بکشد، همه می‌گویند او مشکل روانی داشته، اما اگر یک مسلمان یک نفر دیگر را بکشد می‌گویند این اسلام است که ترویج تروریسم می‌کند.

این عکاس مسیحی ادامه داد: اربعین یک نکته مثبت در مورد مسلمانان است و غربی‌ها چیزی در مورد آن نمی‌دانند و باید آنها ببینند که مسلمانان چگونه در اربعین از همه افراد با ملیت‌های مختلف پذیرایی کرده و با آغوش باز از آنها استقبال می‌کنند.

وی یادآور شد: از کسانی که من را به اربعین دعوت کردند تشکر می‌کنم، همچنین، از کسانی که مرا حمایت و راهنمایی کردند تا بتوانم داستان‌های مختلفی را که در اربعین دیده‌ام، انعکاس دهم نیز ممنونم که نتیجه آن تلاش‌ها برگزاری این نمایشگاه شد.

گاث ویت در پاسخ به این سوال که چه اتفاق جذابی را در اربعین دیده اید، خاطرنشان کرد: در سال 2018، حدود 57 درصد کسانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند، خانم بودند و مسأله مهم برایم این بود که قدرت زنان و نقش آنها را در اربعین به مردم نشان دهم.

این عکاس انگلیسی افزود: مهم‌ترین مسأله این است که عراق و اربعین جای امنی برای بانوان بوده و پشت صحنه همه اتفاقاتی که در اربعین رقم می‌خورد، حمایت، تلاش و فعالیت زنانی است که در پشت موکب‌ها فعالیت دارند و من سعی می‌کردم بیشتر از این صحنه‌ها عکاسی کنم.

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها