شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبر فوری:

رئیس‌جمهور آمریکا جایگاه خود را از دست داده/ ترامپ مایل به گفت‌وگوی مستقیم است اما آیا ایران نیز تمایلی دارد؟

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا را در سال 98 را منتفی دانست.

رئیس‌جمهور آمریکا جایگاه خود را از دست داده/ ترامپ مایل به گفت‌وگوی مستقیم است اما آیا ایران نیز تمایلی دارد؟

حسین شیخ‎الاسلام در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا در سال 98 باتوجه به درپیش بودن انتخابات ریاست‎جمهوری آمریکا اظهار کرد: ترامپ بدون شک با توجه به درپیش بودن انتخابات به دنبال این است که با ایران به صورت مستقیم گفت و گویی را انجام دهد اما مهم این است که آیا ایران تمایلی برای مذاکره با آمریکا دارد یا خیر؟

وی افزود: ما چندین بار با آمریکایی‎ها مذاکره کردیم و مشخص شده است که مقامات این کشور بی‎اعتبار هستند و ما به خوبی بیاد داریم که در چارچوب مذاکرات و قرارداد الجزایرکه در ماجرای سفارت آمریکا بود در اولین بند آن قید شده بود که آمریکا در امور داخلی ایران دخالت نکند اما این رویکرد هیچگاه از سوی دولتمردان این کشور عملیاتی نشد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: مورد هدف قراردادن هواپیمای مسافربری و سکوهای نفتی ما از دیگر اقدامات آمریکا علیه ایران بوده است که بدون شک روند مذاکره با این کشور را غیرممکن ساخته است.

شیخ‎الاسلام خاطرنشان کرد: مذاکرات سعدآباد نیز از دیگر رخدادهایی بود که بازهم ساختارشکنی آمریکا علیه ایران را به روشنی نمایان کرد به گونه‎ای که علی‎رغم حضور سه کشور اروپایی در جریان این مذاکرات در نهایت با نظرمخالف آمریکا این گفت وگوها سرانجامی نداشت.

وی تاکید کرد: آخرین باری که ایران و آمریکا سرمیز مذاکره نشستند توافق برجام بود که رئیس‎جمهور آمریکا آن را امضا کرد اما ترامپ به زیر آن زد روندی که از سوی هیچ آدمی عاقلی صورت نمی‎گرفت.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: چه تضمینی وجود دارد که ما بازسرمیزمذاکره با آمریکا بنشینیم و مقامات این کشور علی الخصوص ترامپ به مواضع خود پایبند باشند.

شیخ‎الاسلام درباره اینکه آیا ترامپ برای کسب رای مجدد در انتخابات ریاست‎جمهوری موضوع مذاکره با ایران را مطرح خواهد کرد یا خیر اظهارکرد: در حال حاضر دموکرات‎ها طرفدار برجام هستند و ترامپ و همفکرهای وی نیز بر خروج از این توافق تاکید دارند لذا قابل پیش‎بینی نیست چه روندی در قبال ایران از سوی وی اتخاذ شود.

وی افزود: ترامپ در حال حاضر جایگاه خود را در رسانه‎ها، ارتش و سازمان‎های اطلاعاتی از دست داده است از این رو تلاش می‎کند تا نظر رای‎دهندگان را به خود جلب کند لذا تمام تلاش خود را برای کسب ثروت و پول برای آمریکا به کار می‎بندد از این رویکرد و تفکر وی قطعا در قالب مذاکره با ایران و هر کشور دیگری قابل تحقق نیست.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • علیرضا
    0

    نه ایران کره شمالی نیست که یک صدای واحد داشته باشه و مذاکره با امریکا جز بروز اختلاف چیز دیگری برای ملت نداره..

  • مسیحا
    0

    مذاکره با امریکا هیچ ثمری برای ایران جز خسارت نخواهد داشت،،،این گوی این میدان،،،

  • محسن محمودی
    0

    رابطه با آمریکا بر اساس منافع ملی باید صورت بگیرد، مگر تمام دنیا با آمریکا روابط ندارند؟ فقط ایران میفهمد آمریکا بد است؟ منافع ملی ما در صورت عدم روابط با آمریکا بیشتر در خطر است

  • مهراب مهرابی
    0

    بسه دیگه بابا اینام خودشونو مصخره کردن دیگه امیدمونو از دست دادیم تورو خدا بگین بازم مارو امیدوار نکنن ملت مرده دیگه

  • م
    0

    اگه مذاکره باشه به نفع ملته چون تحریما پدرمون رو دراورگرونی بیچاره مون کرد

    نظرات شما -
    • مهدی پارسا
      0

      سلام، بی عرضگی و عدم مدیریت دولتیها عامل گرونی هست، نه تحریم. تحریم شاید ده درصد اثر داشته باشه، نه بیشتر.

  • مرضیه
    0

    واااااااای خدا به دادمون برسه بازم یه درد سر تازه تر.خدایا ما را از حاشیه های سال نود و هشت مصون بدار.

  • عباس
    0

    از مذاکره فقط وقت گذرانی برای ما عائد میشود چرا آنها از برجام خارج شدند و هیچ فشاری بر آنها وارد نشد بلکه ایران تحریم شد بخاطر ضعف دولت وترسو بودن دوباره ما را به فلاکت نکشانید بس کنید ما باید خارج شویم تا آمریکا به التماس بیفتد وما امتیازات بیشتری بگیریم نه که با کله بدویم و دوباره فریب وکلک بخوریم.

  • موسی حسین پور
    0

    سلام گرونی درصد بیشتر به خودمان بر میگردد وقتی به خودمان تلقین نمودیم که ارزش پولمان با سیاست غرب پایین می آید و سریع هجوم می آوریم و کلی پول ملی خود را به ارز تبدیل میکنیم مسلما در این وسط صاحبان سرمایه ارزی بر اساس تقاضا و عرضه سواستفاده کرده و قیمت را بالا می برند. اتحاد نداریم به فکر امروز خود هستیم نه فردا و .... اینها دلیل این همه بدبختی ماست .

    نظرات شما -
    • مهدی پارسا
      0

      سلام، کم شدن و بی ارزش شدن پول ملی، به چاپ و خلق پول بدون پشتوانه توسط بانکهامون انجام شده. وگرنه با این توصیفات، سوریه و عراق که دیگه زیرساختی براشون نمونده و تحریم هستند هم باید پولشون سقوط میکرد. لطفا کتابهای اقتصاد خرد و اقتصاد کلان را مطالعه بفرمائید

  • بتول ابراهیم زاده
    0

    به نظر من و تمام کسانی که تا بحال با هاشون صحبت کردم موافق مذاکره هستیم هر چه زودتر سپاس

  • علی
    0

    مذاکره خوب به نفع مردم است . چرا که با قطع رابطه با کشوری مثل آمریکا به ضرر مملکت تما م می شود ما برای اینکه تحریم امریکا دور بزنیم مجبورم به روسیه و چین و کشورهای اورپایی باج بدیم . مردم می دانند که روسیه چگونه ایران می دوشد و سرمایه ایران از دریا گرفته تا معادن به یغما می برد و درقابل آن با سیاست در مجالس بین المللی با دو پهلو حرف زدن از ایران فقط به خاطر خودش حمایت می کند. و کشورهای دیگر هم با هماهنگی دست به سینه در احترام امریکا دارند ولی با وعد وعید دورغ مسئولین دست به سر می کنن. همه دنیا با امریکا رابطه اقتصادی 'سیاسی ،...خوبی دارند و این امر باعث تامین منافع کشورشان می شود. مسئولین ما علیه امریکا شعار می دهند ولی خانواده شون در این کشور زندگی و تحصیل می کنند . در واقع قطع رابطه با امریکا به ضرر مردم و قشر ضعیف جامعه است. پس خواهش میکنم دست از سر روسیه و چین بردارید و با این کسور رابطه برقرار کنید تا مردم بیش از این زیر پای تورم و گرانی و تحریم له نشوند و با تامین یه لقمه نون به زندگیشون ادامه دهند.

  • علی
    0

    مذاکره خوب به نفع مردم است . چرا که با قطع رابطه با کشوری مثل آمریکا به ضرر مملکت تما م می شود ما برای اینکه تحریم امریکا دور بزنیم مجبورم به روسیه و چین و کشورهای اورپایی باج بدیم . مردم می دانند که روسیه چگونه ایران می دوشد و سرمایه ایران از دریا گرفته تا معادن به یغما می برد و درقابل آن با سیاست در مجالس بین المللی با دو پهلو حرف زدن از ایران فقط به خاطر خودش حمایت می کند. و کشورهای دیگر هم با هماهنگی دست به سینه در احترام امریکا دارند ولی با وعد وعید دورغ مسئولین دست به سر می کنن. همه دنیا با امریکا رابطه اقتصادی 'سیاسی ،...خوبی دارند و این امر باعث تامین منافع کشورشان می شود. مسئولین ما علیه امریکا شعار می دهند ولی خانواده شون در این کشور زندگی و تحصیل می کنند . در واقع قطع رابطه با امریکا به ضرر مردم و قشر ضعیف جامعه است. پس خواهش میکنم دست از سر روسیه و چین بردارید و با این کسور رابطه برقرار کنید تا مردم بیش از این زیر پای تورم و گرانی و تحریم له نشوند و با تامین یه لقمه نون به زندگیشون ادامه دهند

  • محمد
    0

    مسلما مذاکره خوبه ولی اگرطرف مقابل اوباما بود، بله موثربود.با کسی مثل ترامپ که از برجام خارج شدو کشورای مذاکره کننده ء همراه خودشو مضحکه کرد،واقعامیشه مذاکره کرد؟؟!!یادمون نرفته که آقای روحانی بخاطر جواب دادن به تلفن اوباما موردچه هجمه ای قرارگرفت !!حالا گیر یه دیوانه ای افتادیم که زنجیر پاره کرده و مجبوربشیم باهاش مذاکره کنیم از سرعجز وفشار واقعا چیزی برای ما نداره جز سلطه وسرخم کردن.جالب اینه مذاکره سرچی سراسرائیل ؟ واقعا فکر میکنین دوطرف دست از مواضع خودشون برمیدارن؟؟فقط امیدوارم هرچی میشه زودتریه طوری بشه دیگه بریدیم الان واقعا خودما مظلومترین کشوردنیا هستیم وهیچ کس حمایتی نمیکنه وجزدر لفاظی اونم بدلیل امتیازگرفتن جدید حرفی نمیزنن.این جنگ خاموش اقتصای یعنی تروریسم اقتصادی چیزی مثل سرطان ،دیده نمیشه ولی کشنده و ویرانگره.دریابیدمردمو که کاردبه استخوان رسیده.

    نظرات شما -
    • مهدی پارسا
      0

      سلام دوست عزیز، اگر به خاطر داشته باشید، اولین کسی که بعد از برجام، دوباره لایحه تحریم ایران رو امضاء کرد، خود اوباما بود.

  • کاربر ناشناس
    0

    انچه که تجربه مذاکره با آمریکا تاکنون ثابت نموده بیشتر به نفع آمریکا و تیم مذاکره کننده -به لحاظ دریافت حق ماموریت - بوده و اثری در بهبود کرامت ملت ایران نداشته است.

  • جعفرجعفرپور
    0

    من در یکی از دورترین روستاهای استان گیلان هستم تعجبم از این است این اقایان که خود را عاقل میدانند و میگویند مزاکره کنیم مگر دوستان شما نبودید برجام را گفتید خوب است چی شد امریکا واقعا زور میگوید و در مقابل طالم باید ایستاد چرا خودتان را دست کم میگیرید بخدا امریکا فقط میخواهد کشور ما چند پاره شود

  • ف.ص
    0

    مذاکره با آمریکایی که ترامپ هدایت میکنه دیوونگیه محضه .اگر خودمردم همراهی کنن و زالوها دست از فرصت طلبی بردارن باید صبرکنیم تا انشالله ترامپ وطرفداراش به زمین گرم بخورن و دمکراتی مثل برنی سندرز بیاد که حداقل آدمه ودیپلماسی قلدری و لات منشانه ای نداره.واونوقت ایران هم از فرصت مذاکره استفاده کنه ومثل دوران اوباما فرصتهارو نسوزونه .بدبختی ما اینه که وقتی دمکراتاهستن دلواپسای داخل ( دلواپسای کاسب کار) مانع میشن و وقتی جمهوری خواهامیان نمیشه دیگه مذاکره کرد .هرچند تقریبا سیاست همشون خودفروختگی به اسرائیل و عربستانه وامید وارباشیم خدا مثلث شوم ترامپ.نتان یابو و خاندان سلمانو نابود کنه.اشتباهه که فکر کنیم اینافقط باجمهوری اسلامی مشکل دارن ،اینا کلا تشنه خون ایران و ایرانی هستن فقط نگاه کنید به تاریخ شصت سال گذشته و اعمال اینا بخصوص آمریکای خبیث که هرجا ایران قدرت گرفت با نامردی و روباه صفتی مانع شد.

  • حسین
    0

    مثلا خوبه ظریف و روحانی پشیمون شدن دارن میگن مذاکره با امریکا هیچ فایده نداره اما بازم چند تا احمق میگن بریم مذاکره کنیم بخاطر مردم و کاسبان تحریم نمیزارن!!!یه نکته به کاسبان امریکا،اگه اکانت فیک و اسرائیلی و وهابی باشه که هیچ اهمیتی نداره اما اگه این حرفا از یه ایرانی زده بشه واقعا احمق و جاهل و ساده بدبخت هستند که نبودنشون از بودنشون در ایران بهتر است بحرحال تو هر جامعه ای چند تا ادم!!! فاسد هست

  • محمدعلی زلفی
    0

    سلام آقایان ایرانی برادران و خواهران مذاکره با آمریکا هیچ وقت به سودما نخواهد بود چرا چون اونا اولا یه خواسته مشخص ازما ندارند که اونا همه مهره های اصلی مارو می‌خواهند و درعوض هیچی ندهند یعنی برداشتن تحریم یعنی هیچی چرا چون الان تحریم کردن ما وچندکشور دیگر اقتصاد خودشان را خیلی بدتر از ما به چالش کشیده اگر تحریم ها را بردارند تازه جون بالغوه ای رو به اقتصاد کشور خودشان بخشیدن ماها ََساده ایم سریع درهمه جا تابلو میکنیم و داد میزنیم ولی اونا هم مردمشان هم حکومتشان اصلا اعتراف نمی‌کنند به خدا این تحریم ها علیه چندکشور تریلیون ها به خودشان ضربه زده خب دیگه ما ساده ایم کاش تحمل که کرده ایم دستمان را رو نکنیم بگیم خوشحالیم ولی حیف

  • ناصر
    0

    تمام سیایت مداران آمریکا کلاه برداران جهان هستند.

  • ج . س
    0

    این بار کج به منزل نخواهد رسید اینده ای مثل ونزوئلا در انتظارمان هست باید جامعه جهانی که امریکا عضو اصلی ان است کنار امد

    نظرات شما -
    • م.خ
      0

      دیدید که مذاکره کردیم و هر انچه را که فکرش را هم نمی کردند دادیم.به قول خودشان صنعت هسته ای ایران را بدون شلیک حتی یک گلوله تعطیل کردند. بازار ایران در اختیار کشورهای اروپایی قرار گرفت که با فشار امریکا جا زدند و رفتند . دیگر باید چه امتیازی را بدهیم تا شماها بفهمید به امریکا اعتمادی نیست .؟!!

  • سعیدکوهستانی
    0

    من ازسیاست چیزی نمیدونم چون یه کارگرساده هستم که به امام حسین درامدم پاسخگوی حل مشگلاتم نیست ودارم زرج میکشم.زرج میکشم که نمیتونم خرج مریضی خانوادمابدم.اما راظیم چون میدونم رهبرمون بهترین انتخاب راکرده واگروضعم ازاین بدترم بشه حاظرم کلیه خودم بفروشم ولی بزرگان مملکتم نخاندبخاطرامسال من سرتعضیم پیش امریکایهاویاهرکدام ازدشمنان مملکتم ومردمم فرودبیارند.امریکامیگه جنگش بانظامه.امامن کارگرمیگم نظامم خانوادمه وبزرگه نظامم بزرگه خانوادم ومن جانما میدم برای بزرگم پس جنگ بانظام هم جنگ بامنه.من 33سالمه وپنج کلاس سواددارم وازنداری هنوزمجردم.وازتون معضرت خای میکنم اگرناخاسته بخاطربیسوادیم حرف اشتباهی زدم.منظورم ازاشتباه بخاطرمذاکرکردن ونکردنه.

  • نگین
    0

    این تیتر خبری مضحکه از دید چه کسی جایگاه شو از دست داده دنیا به یک کدخدای عاقل نیاز داره اون مسلما از خاور میانه نیست روس جنایتکار و انگلیس استعمار گر حسابشان را پس داده اند اکثر دولتمردان بچه هایشان با دادن مرگ بر امریکا در انجا زندگی می کنند امیدوارم به زودی دیپورت شوند در زمان اوباما خاور میانه شتاب بیشتری گرفت برای گند زدن و راه قدس از کربلا باید گذشت بهتر است مذاکره صورت پذیرد و ملت را بیشتر از این به درد و رنج مبتلا نکنند حضرات و ایادیشان وضعیت جامعه را لمس نمی کنند که مردم در حال انفجارن

  • محمد
    0

    دوست گرامی آمریکا درکل برجام تعهدی بابت برداشتن تحریمهای خودآمریکا نداد ودرمذاکرات فقط قرارشدتحریمهای بین المللی برداشته بشه .درموردتحریمهای اون کشور کنگره تصمیم میگیره واوباما موظف بود امضاکنه چون مذاکره خودامریکابا ایران خودش پروسه طولانیی هست که مربوط به خواسته های دوطرفه و همچین مذاکره و توافقی بین دوطرف نبود واین اهرم فشاری بود برای میل به مذاکره درهمین خصوص

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها