حقوق‌های بازنشستگان زیر ۲.۵ میلیون تومان در اولویت افزایش

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف کردند که افزایش و متناسب سازی حقوق بازنشستگان زیر ۲.۵ میلیون تومان را در اولویت قرار دهد.

حقوق‌های بازنشستگان زیر ۲.۵ میلیون تومان در اولویت افزایش

در ادامه جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۸ با بند (ج) تبصره (۱۲) ماده واحده این لایحه با ۱۶۴ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر به تصویب رسید بر این اساس حقوق بازنشستگی زیر ۲.۵ میلیون تومانی در اولویت افزایش و متناسب سازی قرار می‌گیرد.

در بند (ج) تبصره ۱۲ این لایحه آمده است: دولت مکلف است اعتبار ردیف ۲۲-۵۵۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون را برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با اولویت کسانی که دریافتی‌ ماهانه آنها کمتر از بیست و پنج‌ میلیون (۲۵.۰۰۰.۰۰۰)ریال می‌باشد، براساس آیین‌نامه اجرائی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اختصاص دهد.

صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند افزایش احکام حقوقی سال ۱۳۹۸ بازنشستگان ذی‌نفع ناشی از اجرای این حکم را از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۸ اعمال کنند.

همچنین نمایندگان بند (د) تبصره ۱۲ این لایحه را با ۱۶۴ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه مصوب کردند که بر این اساس درآمد حاصله از فروش ساختمان‌های ملکی دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرستان‌های استان پس از مبادله موافقتنامه، صرف تکمیل یا احداث مجتمع اداری همان شهرستان‌ها می‌شود. شمول این حکم درمورد دستگاههای زیر نظر مقام معظم رهبری منوط به اذن ایشان است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد
    0

    ..چون نمیتوانم هزینه زندگی را تامین کنم.روی زن و دخترم قدرتی ندارم .فقر فساد وفحشا میاره..الان حقوق کافی ندید و مردم را درفقر وفلاکت نگه دارید..بعدها ده برابراین پول را باید صرف مبارزه با ایدز کنید..میفهمید چی گفتم..عزیزم فکرنمیکردم انقدرضعیف باشیم و شاهد به کرسی نشستن حرفای ترامپ باشیم..چقدر زود زاییدیم دلار ۱۵..مرغ ۱۶..گوشت ۱۱۰..!!!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      آقا یواش... تحریم هیچ اثری برای ما نداره و نداشته!!!!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها