قطار همدان - تهران 20 اسفند راه اندازی می شود

مدیرکل راه آهن غرب کشور گفت: قطار همدان - تهران و بالعکس با سالن های اتوبوسی از روز دوشنبه 20 اسفند حرکت خود را آغاز می کند.

قطار همدان - تهران 20 اسفند راه اندازی می شود

روح الله تقی زاده افزود: از 20 اسفند جاری هر روز 2 قطار در مسیر تهران به همدان و بالعکس مسافران را جابجا می کند.

وی با اشاره به اینکه این قطار با سرعت 140 کیلومتر در ساعت، در مدت سه ساعت و 20 دقیقه مسیر همدان -تهران را درمی نوردد اظهار داشت: قطار اول ساعت 5 و 45 دقیقه از تهران حرکت می کند و ساعت 12نیز مسافران را به سمت تهران می برد.

تقی زاده ادامه داد: قطار دوم نیر ساعت 13و 5 دقیقه از تهران به سمت همدان حرکت می کند و ساعت 19و 10 دقیقه از همدان به تهران بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی راه اندازی و بلیت فروشی ناوگان ریلی را بر عهده دارد تاکید کرد: قطار باید در بازه زمانی مشخص حرکت کند تا مسافران از آن استقبال کنند؛ چرا که در صورت استقبال نکردن مسافران، بخش خصوصی متضرر می شود.

مدیرکل راه آهن غرب کشور اظهار داشت: هر کدام از این قطار ها، با داشتن صندلی اتوبوسی، بین 300 تا 320 مسافر را جابجا می کنند.

تقی زاده با اشاره به اینکه در روزهای عید نوروز، تعداد مسافران تهران به همدان بیشتر است تاکید کرد: این دو قطار ویژه نوروز 98 راه اندازی شده است و ساعت حرکت آن ها پس عید نوروز تغییر می کند.

وی اضافه کرد: قیمت بلیت این قطار تا 24 اسفند ماه به مبلغ 400 هزار ریال و پس از آن 510 هزار ریال تعیین شده است.

تقی زاده ادامه داد: در حال حاضر یک روز در میان قطار همدان - مشهد حرکت دارد و تاکنون استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

طرح ساخت ریل قطار همدان -تهران در سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال 83 به همدان مصوب شد که حال حرکت آن می تواند ارتباط غرب کشور به پایتخت را آسان کند.

منبع: ایرنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها