چرخش دیدگاه وزارت خارجه درباره دولت آمریکا را بایدبه فال نیک گرفت

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت:چرخش دیدگاه وزارت خارجه را باید به فال نیک گرفت؛ چرا که بالاخره متوجه شدند آمریکا، آمریکا است و این دولت و آن دولت ندارد. 

چرخش دیدگاه وزارت خارجه درباره دولت آمریکا را بایدبه فال نیک گرفت

میرقاسم مومنی کارشناس مسائل بین الملل در مورد اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه که به بدعهدی دولت اوباما در قبال برجام اذعان کرده بود ، گفت: اگر برخی از دوستان احیانا چرخشی داشتند در مواضع خود، خوب است و این را باید به فال نیک گرفت چرا که متوجه شدند آمریکا، آمریکا است و این دولت و آن دولت ندارد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه سیاست اصولی آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه در قبال ایران تفاوتی نمی‌کند، گفت: آنها هر دو با ماهیت جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند و تفاوتی که دارند در شیوه برخورد آنها است. جمهوری خواهان با رویکرد سخت و دموکرات ها با رویکرد نرم، سیاست های خصمانه خود را علیه ایران اجرایی می کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که هر دو نسبت به انجام تعهدات خود در قبال برجام بدعهدی کردند، هرچند که می‌توان در نوع برخورد و شیوه بدعهدی این دو جریان تفاوت هایی را قائل شد. در نهایت امر هر دو جریان آمریکا، به دنبال تضعیف حداکثری جمهوری اسلامی ایران هستند و این را مسئولان ما هم می دانند.

مومنی اظهارداشت: در ابتدا باید این نکته اساسی را تاکید داشته باشیم که هر کشوری از جمله آمریکا در پی تامین حداکثر منافع ملی خود در روابط با سایر کشورهاست و تفاوتی نمی‌کند که جریان جمهوری‌خواهان روی کار باشند یا از جبهه مقابل دموکرات‌ها سکان‌دار هدایت دولت آمریکا باشند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه در خصوص مسائل کلان ملی، این دو حزب علیرغم اختلافاتی که باهم دارند متفق القول هستند، گفت: به طور مثال هر دو حزب همواره از رژیم صهیونیستی حمایت کردند، چرا که این سیاستی تغییرناپذیر در کلان آمریکا به حساب می‌آید.

مومنی بیان کرد: شما ببینید شدیدترین تحریم های اعمال شده علیه ایران در دوران دموکرات‌ها بوده، تصویب قانون ضد ایرانی داماتو در دوران کلینتون و تحریم های شدید اقتصادی در دوران اوباما نمونه‌های بارز این مسئله است.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: آقای کری معاون وزیر خارجه وقت دولت دموکرات آمریکا، بارها در کنگره یا اندیشکده های غربی گفته که برجام نقطه عطفی در محدودسازی ایران به حساب می آید و اینکه آمریکا قصد دارد ایران را با برجام کنترل کند، اما ترامپ که از جانب جمهوری خواهان سکان دار کاخ سفید شده است، به نحو دیگری می خواهد ایران را در تنگنا قرار دهد و فشارهای مختلف اقتصادی و بین المللی را به ما وارد می آورد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    چرخشی که پیشینه ی ثبات نداشته است --- شما را به خدا چگونه می توان و چگونه می شود یک دید گاه خلق الساعه ی وزارتحانه ای را ، که تا کنون در محافل بین المللی از اصول انسانی نظام اسلامی که عدالت محور و ستم ستیز و مدافع استقلال و آزادی خواهی و حقوق مظلومان جهان اند و با منشور حقوق بشر و حقوق و عرف انسانی بین الملل مطابقت دارند ، نتوانسته ، فقیهانه و با زبان و منطق استوار یک حقوق دان زبده و نخبه بگونه ای سازمان یافته و روشمند و هدفمند ، دفاع همیشگی داشته باشد ، با وضع ناهنجار حاکم بر این وزارتخانه ، چرخشی به فال نیک پنداشت.

    نظرات شما -
    • حیدر
      0

      کاملاً صحیح است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها