۷۰۰ سبدکالا در گرمسار توزیع شد/ مددجویان بهزیستی جامعه هدف

رئیس اداره بهزیستی گرمسار گفت: تاکنون ۷۰۰سبد کالا نوروزی بین مددجویان بهزیستی شهرستان توزیع‌شده و این آمار با مشارکت مردم نیک‌اندیش تا پایان سال قابل‌افزایش است.

۷۰۰ سبدکالا در گرمسار توزیع شد/ مددجویان بهزیستی جامعه هدف

محمد نسیمی ضمن بیان اینکه رفع محرومیت و رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده‌ها و افراد تحت پوشش بهزیستی همواره از اولویت‌های مهم واصلی است، ابراز کرد: توزیع ارزاق و سبد کالای حمایتی با مشارکت مردم و بهره‌گیری از ظرفیت خیران در حال اجرا است و تاکنون ۷۰۰ سبد کالای نوروزی بااعتبار بیش از یک میلیارد ریال تهیه و در گرمسار توزیع‌شده است.

وی بابیان اینکه جذب مشارکت خیران و آحاد مردم نیک‌سرشت برای تهیه اقلام موردنیاز مددجویان بهزیستی حائز اهمیت است، بیان کرد: ۱۸۰ سبد کالای دیگر نیز علاوه بر ۷۰۰ سبد کالای توزیع‌شده در حال تهیه است که به‌زودی بین خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی توزیع می‌شود.

ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به معلولان

رئیس بهزیستی گرمسار بابیان اینکه خدمات این سازمان در بخش‌های مختلفی ازجمله توان‌بخشی، اجتماعی، پیشگیری، مسکن و مشارکت ارائه می‌شود، گفت: در ۱۱ ماهه سال ۹۷ به ۱۶ نفر از معلولان تحت پوشش این اداره تسهیلات اشتغال‌زایی به ارزش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت‌شده است.

نسیمی از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به ۱۰ نفر از روستائیان تحت پوشش این اداره نیز خبر داد و گفت: این تسهیلات به خانواده‌های دارای معلول به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال برای هر واحد پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مؤثری برای سامان‌دهی بیمه معلولان گرمساری انجام‌شده است، بیان کرد: در سال جاری تعداد بیمه‌شدگان و حق بیمه خویش‌فرما و کارفرمایان در بین معلولان گرمساری ۳۰ درصد افزایش‌یافته است.

ساخت ۵ مسکن ویژه خانواده‌های دارای دو معلول در گرمسار

رئیس اداره بهزیستی گرمسار از ارائه وام ساخت پنج واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای دو معلول به بالا بااعتبار ۲۰۰ میلیون ریال برای هر واحد در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری شش فقره کمک‌هزینه خرید مسکن به ارزش ۶۴۰ میلیون ریال به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا پرداخت‌شده است.

نسیمی افزود: سه واحد مسکن باارزش ریالی ۳۰۰ میلیون ریال در سال جاری به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در گرمسار تحویل‌شده است.

وی در ادامه از اجرای طرح‌های پیشگیرانه بیماری‌های خاص و غربالگری کودکان در گرمسار خبر داد و گفت: جلوگیری از معلولیت در کودکان مهم‌ترین هدف بهزیستی در اجرای طرح‌های غربالگری محسوب می‌شود که یکی از بخش‌های آن اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در کودکان سه تا شش سال است و دراین‌باره باید گفت از ابتدای سال ۹۷ تاکنون دو هزار و ۴۰۰ نفر در این طرح موردسنجش قرار گرفتند.

راه‌اندازی ۲ کمپ ترک اعتیاد در گرمسار

رئیس بهزیستی گرمسار گفت: در حوزه غربالگری شنوایی دو هزار و ۷۵ نفر از نوزادان بدو تولد مورد آزمایش قرار گرفتند و افرادی که در این سنجش دچار مشکل بودند با کاشت حلزون از معلولیت شنوایی و گفتاری این نوزادان جلوگیری شد.

نسیمی در ادامه اعتیاد را یکی از بیماری‌های خطرناک اجتماعی دانست و گفت: کاهش آمار اعتیاد و درمان افراد معتاد از دیگر رویکردهای مهم بهزیستی در این شهرستان است که برای تحقق این هدف دو کم اعتیاد در این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی از درمان ۳۰۰ نفر معتاد در این کمپ‌ها خبر داد و اضافه کرد: ۶۶ نفر در این مدت با دریافت یاری برگ به ارزش ۱۳۰ میلیون ریال کمک‌هزینه درمان دریافت کردند.

افزایش ۵۳ درصدی مستمری‌بگیران بهزیستی در گرمسار

رئیس بهزیستی گرمسار بابیان اینکه پیش‌ازاین ۴۸۵ نفر تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می‌کردند، اعلام کرد: در سال جاری این میزان با افزایش ۵۳ درصدی به یک هزار و ۵۳ نفر افزایش‌یافته و به آن‌ها ماهانه ۹۸ میلیون تومان مستمری پرداخت می‌شود.

نسیمی خاطرنشان کرد: در حوزه توان‌بخشی اعتبارات بهزیستی گرمسار ۳۵۱ میلیون تومان است که در بخش‌های مختلفی ازجمله هزینه درمان، حق پرستاری، خرید خدمات توان‌بخشی، مناسب‌سازی و ایاب و ذهاب و ... هزینه شده است.

وی در خاتمه سخنان خود افزود: با مشارکت خیران هشت نفر از افراد بد سرپرست و بی‌سرپرست تحت پوشش بیمه عمر قرار گرفتند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها