کدخدایی در پاسخ به خبر فوری:

الزام قانونی برای پخش زنده جلسات شورای نگهبان نداریم/ بررسی موضوع رفراندوم درباره لوایح چهارگانه در شرایط فعلی موضوعیت ندارد/بررسی بودجه 98 را آغاز کرده‌ایم

سخنگوی سورای نگهبان درباره برگزاری رفراندوم درباره لوایح چهارگانه گفت: قطعا مراجع و‌نهادهای مسئول در این باره تصمیم گیر هستند اما باتوجه به بررسی این موضوع درمجمع تشخیص این امر در شرایط فعلی موضوعیت ندارد.

الزام قانونی برای پخش زنده جلسات شورای نگهبان نداریم/ بررسی موضوع رفراندوم درباره لوایح چهارگانه در شرایط فعلی موضوعیت ندارد/بررسی بودجه 98 را آغاز کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبر فوری عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مصوبات بررسی شده از سوی شورای نگهبان اظهار کرد: لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با بررسی صورت گرفته در شورای نگهبان مغایر قانون اساسی و اصل ۱۱۰ شناخته شد.

وی افزود: مغایرت این قانون با اصل ۸۵ از دیگر دلایل رد آن از سوی شورای نگهبان بود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: لایحه حفاظت از خاک از دیگر موارد بررسی شده در شورای نگهبان بود که با توجه به وجود ابهام در بند ۱ و ۲ قرار شد مجددا بررسی شود.

کدخدایی خاطرنشان کرد: طرح اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور از سوی شورا مورد بررسی قرار گرفت و در بند الف و ب ابهاماتی وجود داشت که اعضای شورای نگهبان خواهان اصلاح و برطرف کردن آن شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی از سوی شورای نگهبان مغایر اصل ۶۰ تشخیص داده شد تاکید کرد: ۹ مورد ابهام درباره این طرح وجود داشت که درنهایت مغایر قانون اساسی شناخته شد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه بودجه سال ۹۸ گفت: ما کار خودمان رو با توجه به حجم مصوبات شروع کردیم وامیدواریم این هفته اعلام نظر داشته باشیم.

کدخدایی درباره اظهارات رئیس جمهور درباره تصویب fatf و cft در شورای نگهبان افزود: فکر کنم تسامحی صورت گرفته چرا که با توجه به ایرادات شورای نگهبان این دو لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی و این روند درباره لایحه پالرمو هم وجود دارد.

وی درباره برگزاری رفراندوم درباره لوایح چهارگانه گفت: قطعا مراجع و‌نهادهای مسئول در این باره تصمیم گیر هستند اما باتوجه به بررسی این موضوع درمجمع تشخیص این امر در شرایط فعلی موضوعیت ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار سایت خبر فوری درباره ضرورت شفافیت در برگزاری جلسات شورای نگهبان و‌ اینکه چرا این نشست ها با حضور خبرنگاران برگزار نمی‌شود ، اظهار کرد: در رابطه با جلسات بررسی قوانین مشروح مذاکرات در شورای نگهبان چاپ می شود و در اختیار همه رسانه ها قرار می گیرد و خبرنگاران هم هرازگاهی در جلسه تشریف می آورند و فیلم و عکس و خبر تهیه می کنند و هیچ مشکلی هم پیش نمی آید.

کدخدایی خاطرنشان کرد: هیچ الزام قانونی برای شورای نگهبان مثل مجلس برای اینکه مذاکرات جلسات از رادیو و تلویزیون‌ پخش شود وجود ندارد.

وی تاکید کرد: درباره جلسات مربوط به انتخابات نیز بارها عرض کردم به دلیل اینکه این موضوع به حریم خصوصی افراد ارتباط دارد ما امکان پخش مذاکرات را نخواهیم داشت.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها