کمیسیون ایمنی راه‌ها مسئول رسیدگی به حادثه واژگونی اتوبوس جاده قم شد

وزیر راه و شهرسازی با صدور دستوری ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کمیسیون ایمنی راه‌ها را مسئول بررسی حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل ۱۵ مسافر در اتوبان قم – تهران کرد تا اقدامات لازم را انجام دهند.

کمیسیون ایمنی راه‌ها مسئول رسیدگی به حادثه واژگونی اتوبوس جاده قم شد

محمد اسلامی با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس به خانواده‌های این عزیزان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این سانحه دستور داد کمیسیون‌های ماده‌های ۱۱ و ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به سرعت تشکیل و گزارش مربوط در کمیسیون ایمنی راه‌ها مورد بررسی و دستورات لازم ابلاغ شود و در صورت هرگونه کاستی احتمالی با مقصران حادثه برخورد لازم صورت گیرد.

امروز در حوالی ساعت ۹ صبح در کیلومتر ۴۸ اتوبان قم - تهران یک دستگاه اتوبوس واژگون شد، بلافاصله پس از اطلاع این حادثه به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ۶ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و به دلیل وخامت حال برخی مصدومان این حادثه بالگرد اورژانس نیز به پرواز در آمد.

این در حالی است که به تازگی در یکصد و دومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها که به ریاست محمد اسلامی با حضور شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل و دبیر این کمیسیون، اعضا و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌ها برگزار شد، بررسی گزارش تمهیدات دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص سفر‌های نوروزی ۹۸ در وزارت راه و شهرسازی مطرح شد.

در این نشست رییس کمیسیون ایمنی راه‌ها پس از استماع گزارش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی هر یک از دستگاه‌ها، نکاتی را جهت پیگیری و قرار گرفتن در دستور کار آن‌ها مطرح کرد و گفت: مهمترین اصل در سفر‌های نوروزی ۹۸ هماهنگی و همکاری عمیق بین دستگاه‌های ذی ربط است.

وی تاکید کرده بود؛ باتوجه به وجود یک عزم ملی برای کاهش تلفات و تصادفات، ستاد سفر‌های نوروزی تشکیل و با جدیت پیگیری شود و هر استان در حوزه استحفاظی خود از آمادگی لازم در برابر افزایش حجم تردد‌ها برخوردار شود.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با تاکید بر اینکه «ضریب آمادگی و ضریب پاسخگویی در سفر‌های نوروزی از سوی دستگاه‌های مسئول باید حداکثری باشد» گفته بود: پایش تردد‌ها و ترافیک جاده‌ای در ایام نوروز از طریق پهباد‌ها در دستور کار قرار گیرد و تمامی سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای در ایام سفر‌های نوروزی بدون اختلال در حال برداشت اطلاعات باشند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی صبح روز پنج‌شنبه ۹ اسفند در گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان‌های سراسر کشور که با عنوان «آمادگی سفر‌های نوروزی مدیران کل راهداری سراسر کشور» برگزار شد، مدیریت خردمند را شامل ۳ عنصر پیشگیری و پیش‌بینی، برنامه‌ریزی منسجم و دقیق و بازخوردگیری و تصحیح دانست و گفته بود: سازمان راهداری باید با پیش بینی این دست از اتفاقات از آسیب دیدن مردم جلوگیری کند. لازم است با تعامل با بخشداران، فرمانداران و استانداران یک فکر مهندسی صورت گرفته و برنامه‌ریزی شود، بنابراین پیش بینی، پیشگیری و اتخاذ تمهیدات مناسب برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای باید نصب العین قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از توافق با سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه ایمن سازی راه‌های اصلی و فرعی اشاره کرد و گفت:قرار است در سال آینده با همکاری سازمان برنامه و بودجه، ۱۵۰۰ کیلومتر نیوجرسی نسل جدید و ۲۰۰۰ دستگاه دوربین جاده‌ای را در جاده‌ها نصب کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در نوروز امسال، سفر با خودروی شخصی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد، ادامه داد: از مردم می‌خواهیم تا در سفر، انضباط و احتیاط در رانندگی را نصب‌العین قرار دهند و رفتار‌های مخاطره‌آمیز نداشته باشند.

اسلامی همچنین تاکید کرد ستاد سفر‌های نوروزی در استان‌ها آغاز به کار کرده و وظایف راهداری‌ها، شست‌وشوی جاده‌ها، تعمیر و شست‌وشوی علائم، احیای خط‌کشی‌های جاده‌ای، تعمیرات جاده‌ها، تعمیرات شانه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح سرعت‌گیر‌های غیراستاندارد و استفاده از سیستم‌های هوشمند در انضباط ترافیکی، برای پیشگیری از هر نوع سانحه است.

منبع: میزان

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها