پیک‌های موتوری اولویت تحویل موتورسیکلت‌های برقی/ وزارت صنعت رشته‌ها را پنبه کرد

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: برای تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به موتورهای برقی، پیک‌های موتوری پادپا و رستورانها را در اولویت قرار داده و وارد مذاکره شده‌ایم.

پیک‌های موتوری اولویت تحویل موتورسیکلت‌های برقی/ وزارت صنعت رشته‌ها را پنبه کرد

ناهید خداکرمی درباره جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی به جای کاربراتوری اظهار داشت: یکی از دلایل رو آوردن من به لیست امید این بود که مسائلی مانند آلودگی هوا که بر سلامت مردم تاثیر دارد و همه را آزار می‌دهد، در اولویت کاری‌شان قرار دهند.

وی ادامه داد: در این زمینه تغییر و اصلاح عوامل آلاینده یک اصل مهم است ولی این را بدانیم نباید انتظار داشت شهرداری بتواند همه موتورسیلکت‌ها را برقی کند یا جلوی شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری را بگیرد؛ اما شهرداری در این زمینه آغازکننده کار بوده است.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: تمام تلاش ما این است کمکهای مالی برای افرادی که می‌خواهند موتور خود را تغییر دهند ارائه شود. البته این کمکها واقعاً کافی نیست چرا که تولید این موتورها کم و قیمت آنها بالاست.

خداکرمی خاطرنشان کرد: متأسفانه تکنولوژی تولید باتری‌ها نیز در کشور وجود ندارد و باید آنها را از خارج کشور تامین کرد اگر صباباتری هم بتواند این باتری‌ها را تولید کند باز هم برخی از متریال‌های آن وابسته به خارج از کشور است. یکی از برنامه‌های در حال پیشرفت رایزنی با کارخانه‌های تولید موتورسیکلت برخی بود تا اقدامات لازم در قالب یک سرمایه‌گذاری دوجانبه انجام شود اما نتوانستیم فاینانس را برای این موضوع جذب کنیم.

وی گفت: همه این موارد به هم گره خورده و موضوع ترویج استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را به مسائل چند فاکتوری تبدیل و کار را ساخت کرده است اما تا جایی که بتوانیم در تلاش هستیم این هدف را عملی کنیم. در این راستا نیز در وهله اول اولویت را برای پیک‌های موتوری پادپا و رستورانها قرار داده‌ایم و وارد مذاکره شده‌ایم.

عضوی کمیسیون سلامت افزود: شورای شهر بودجه و تسهیلات بالاعوض در متقاضیان ارائه خواهد داد اما منابع محدود است و فعلا نیز نمی‌توانم رقم دقیقی برای آن اعلام کنم، انتظار ما مشارکت بیشتر شرکتهای سرمایه‌گذاری و وزارت صنعت است؛ متاسفانه این وزارتخانه فعلاً خلاف جریان آب شنا می‌کند و با دادن مجوز شماره‌گذاری به موتورسیکلت کاربراتوری هرچه رشته شده بود را پنبه کرده است. بنابر این لازم همه برای تحقق این هدف همت داشته باشند.

خداکرمی گفت: شهرداری یک تنه در این زمینه تلاش می‌کند و به تنهایی از پس موضوع برنمی‌آید اما تمام تلاشمان این است از هر کانالی که می‌توانیم قدمی رو به جلو برداریم ولی با عدم همکاری صاحبان موتورسیکلت‌ها سازمانهایی از موتورسیکلت استفاده می‌کنند دولت و وزارت صنعت باعث شده حرکت ما لاک‌پشتی باشد.

وی اظهار داشت: با این حال شرایط اینطور نیست که بگوییم تحقق این هدف شدنی است. ولی به موازات آن به گزینه‌های دیگر نیز فکر می‌کنیم.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها