سفر بشار اسد به تهران توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد

کارشناس مسائل منطقه گفت: سفر بشار اسد به تهران توطئه سیاسی دشمنان در منزوی کردن سوریه را هم خنثی کرد.

سفر بشار اسد به تهران توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد

منصور حقیقت‌پور کارشناس مسائل منطقه در خصوص اهمیت و پیام بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به تهران اظهارداشت: شما دیدید که در طول هشت سال، ده‌ها کشور به رهبری آمریکا دست به دست هم دادند تا دولت قانونی سوریه را با فشار حداکثری سرنگون کنند، اما مقاومت مردم و دولت آن کشور بود که اجازه نداد چنین توطئه‌ای در سوریه اجرایی شود.

وی گفت: سفر بشار اسد به تهران نشانه ای از زنده بودن سوریه و مقاومت است، امروز نهال مقاومت در منطقه غرب آسیا به قدری برومند و تنومند شده که می تواند خودش را در برابر تمامی بادهای مخالفی که علیه او می وزد، ایستادگی کرده و توان و قدرت خودش را به رخ دشمنان بکشد.

حقیقت پور با بیان اینکه دشمنان می خواستند با سرنگونی سوریه خاورمیانه جدیدی را ترسیم کنند، ادامه داد: امروز با مقاومت درخشانی که مردم و نیروهای دفاعی سوریه از خود نشان دادند، این کشور به خار چشمی برای اسرائیل، عربستان و آمریکا تبدیل شده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اینکه امروز رئیس جمهور قانونی سوریه این فرصت را دارد که با سفر به تهران مراتب قدردانی و تشکر خود را از حمایت‌های بی‌شائبه جمهوری اسلامی ایران و شخص رهبر انقلاب برای کمک به آنها در مبارزه با تروریست ها داشته باشد، خود پیروزی بزرگ برای دیپلماسی جهادی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه سوریه قطعا به انزوا کشیده نخواهد شد، گفت: سفر بشار اسد به تهران، بازگشایی سفارت خانه های کشورهای مختلف در دمشق و وجود دوستان و متحدان بزرگی چون ایران و روسیه، توطئه سیاسی دشمنان در منزوی کردن سوریه را هم خنثی کرد.

حقیقت پور بیان کرد: دشمنان ما نادان هستند و اگر فهم درستی از شرایط و تحولات داشتند قطعاً امروز در چنین وضعیتی قرار نمی‌گرفتند. آنها باید بدانند که دیگر دوران لشکرکشی های نظامی گذشته است.

کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکا با مداخله کردن در امور داخلی کشورهای مختلف در واقع مشکلات داخلی خودش را افزایش می دهد. ما شاهد بروز نشانه‌هایی از تزلزل و ضعف در ساختارهای سلطه آمریکا بر جهان هستیم که شکست های متعدد آنها در منطقه، یکی از آن نشانه ها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همین کسانی که برای سوریه خواب های پریشان دیده بودند و در نهایت شکست خوردند، امروز در آمریکای جنوبی به دنبال سرنگون کردن حکومت قانونی کشور ونزوئلا هستند که در آن موضوع هم دچار اشتباه محاسباتی شدند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها