رویترز: اتحادیه اروپا ازافزودن ریاض به فهرست سیاه پولشویی عقب‌نشینی کرد

خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که پس از نامه «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی به کشورهای اروپایی، اکثر این کشورها از تصمیم خود برای افزودن ریاض به فهرست سیاه پولشویی عقب نشسته‌اند.

رویترز: اتحادیه اروپا ازافزودن ریاض به فهرست سیاه پولشویی عقب‌نشینی کرد

منابع خبری این رسانه گفته‌اند که بیش از 20 کشور این اتحادیه از جمله انگلیس و فرانسه، مخالفت خود را با تصویب این موضوع اعلام کرده اند.
انتظار می‌رود شمار دقیق حامیان افزودن عربستان سعودی به فهرست کشورهایی که با پولشویی، به تروریسم بین‌المللی کمک می‌کنند، روز جمعه در نشست نمایندگان کشورها در بروکسل پایتخت بلژیک مشخص شود.
به نوشته رویترز، تصمیم نهایی در این رابطه طی دو هفته آینده اتخاذ خواهد شد.
به گفته منابع خبری این رسانه، تصمیم کشورهای اروپایی پس از نامه پادشاه عربستان سعودی به سران هر یک از این کشورها اتخاذ شد.
وی در بخشی از این نامه، افزودن ریاض به فهرست سیاه را «موجب کاهش اعتبار این کشور» و «مانعی برای همکاری عربستان و اتحادیه اروپا در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری» دانسته است.
کمیسیون اروپا اخیرا عربستان، پاناما و نیجریه را در فهرست کشورهایی قرار داده بود که از طریق پولشویی، به تروریسم بین‌المللی کمک می‌کنند.
به نوشته رویترز، آمریکا که متحد اصلی عربستان به شمار می‌رود، در هفته‌های اخیر اروپا را برای کنار گذاشتن این فهرست، تحت فشار گذاشته بود.
از زمان اعلام تصمیم کمیسیون اروپا، 28 کشور عضو این اتحادیه یک ماه مهلت دارند تا اسامی کشورهای افزوده شده به فهرست سیاه را بپذیرند و یا رد کنند.

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها