چگونه می‌توان به افراد افسرده کمک کرد؟

در این مطلب مواردی که قبل از کمک به دوست یا عضوی از خانواده که افسردگی دارد باید بدانید را بیان خواهیم کرد.

چگونه می‌توان به افراد افسرده کمک کرد؟

اینکه شما به دنبال راهی هستید تا بتوانید به دوست افسرده خود کمک کنید بسیار عالی است. حتماً با خودتان فکر می‌کنید با وجود موتور‌های جستجویی همچون گوگل می‌توانید در مورد همه چیز اطلاعات کافی کسب کنید و به افراد کمک نمایید. متاسفانه این موضوع همیشه درست نیست. حتی اگر تحقیق کاملی بر روی موارد مختلف داشته باشید باز هم این موضوع به این معنا نیست که هر فردی می‌تواند روش‌های مناسبی برای پشتیبانی و حمایت از دوستان و اعضای خانواده خود بیابد. در این مقاله مواردی که قبل از کمک به دوست یا عضوی از خانواده که افسردگی دارد باید بدانید را بیان خواهیم کرد.

افسردگی یک بیماری است:

ممکن است این موضوع را قبلاً بار‌ها و بار‌ها شنیده باشید. دوست نداریم در این مقاله در مورد این موضوع زیاد صحبت کنیم. شما می‌توانید علت بیماری بودن افسردگی را در مقالات دیگر پیدا کنید. چیزی که شما باید بدانید این است که درک دلیل این موضوع برای بیشتر افراد بسیار دشوار است. پس در گام اول سعی کنید افراد را متقاعد کنید افسردگی یک نوع بیماری است و نیاز به درمان دارد.

این بیماری بر ارزش فردی اثر می‌گذارد:

افراد مبتلا به افسردگی نه تنها باید با نشانه‌ها و نگاه جامعه دست و پنجه نرم کنند بلکه مجبور هستند با نا امیدی‌های زیادی که در اطرافشان وجود دارد نیز مقابله نمایند.

آن‌ها آسیب دیده اند:

همه ما ممکن است در زندگی خود توسط سایر افراد اسیب دیده باشیم. البته امیدواریم تنها چیزی که در زندگی خود تجربه می‌کنید عشق و دوست داشتن باشد، اما همیشه اینگونه نیست. افراد مبتلا به افسردگی ممکن است به سایرین اعتماد نداشته باشند و نشانه هایشان را بیان ننمایند.

این افراد برای بهبود حالشان ممکن است نیازی به شما نداشته باشند:

بهبود حال این افراد کار شما نیست بلکه کار خودشان است. این موضوع بسیار ساده است.

امنیت آن‌ها از حمایت شما پیشی می‌گیرد:

ممکن است در برخی از موارد به جای حمایت کردن امنیت آن‌ها را به خطر بیندازید. این افراد در برخی از شرایط به این موضوع نیاز دارند که از شما دور شوند و بر روی سلامت خود تمرکز نمایند.

زمان‌هایی وجود دارد که هیچکدام از این موارد برای افراد معنی پیدا نمی‌کند:

به دنیای افسردگی خوش آمدید. افسردگی بیماری است که هزاران چهره متفاوت دارد. ممکن است یک روز نشانه خاصی داشته باشید و روز بعد این نشانه را تجربه نکنید. این موضوع می‌تواند برای هر دوی شما سردرگم کننده و نا امید کننده باشد.

این افراد ممکن است عمداً ریکاوری و بهبود خود را از بین ببرند:

تغییر وحشتناک است و یکی از موارد دشواری است که در این شرایط دیده می‌شود. اگر فردی برای مدت زمان طولانی با افسردگی زندگی کرده باشد، ممکن است تمایلی به بهبود در خود نداشته باشد.

آن‌ها یاد گرفته اند با افسردگی زندگی کنند:

این موضوع به نظر ساده می‌رسد، اما باید خود را برای ان آماده کنید. زندگی کردن با افسردگی به این معنا نیست که آن‌ها دست کشیده اند. این بیماری بخشی از زندگی شان شده و اگر این افراد این موضوع را پذیرفته اند شما نیز باید بپذیرید.

آن‌ها می‌خواهند شما در کنارشان باشید:

اگرچه در برخی از زمان‌ها دوست ندارند پشتیبانی و عشقی از سایرین دریافت نمایند، اما هنوز دوست دارند افراد را کنار خود ببینند، زیرا به پشتیبانی و حمایت نیاز دارند.

مهم‌ترین موضوع برای این افراد این است که شما به سلامت خود نیز اهمیت دهید:

بیشتر افراد به بیماران مبتلا به افسردگی توصیه می‌کنند زندگی بهتری داشته باشند و به سلامت خود اهمیت دهند، اما خودشان هیچ اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند و توصیه‌های خود را به کار نمی‌برند. مدلسازی رفتار‌ها بهترین روش برای ارسال پیام به دیگران است.

در مورد چالش‌های موجود صادق باشید:

کمبود‌های خود را تایید کنید و یاد بگیرید این کمبود‌ها را تغییر دهید. شما باید اطلاعات زیادی به دست آورید.

در زندگی خود نیز پشتیبان و حامی پیدا کنید:

پشتیبانی کردن از سایر افراد می‌تواند چالش برانگیز باشد. داشتن یک سیستم حمایتی قوی برای حمایت از سایر افراد نیز الزامی است. موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید یاد بگیرید و در این سفر از آن‌ها استفاده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها