بازگشت ۱۶۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی که به معنای واقعی غیرفعال بوده است به چرخه تولید بازگشته است.

بازگشت ۱۶۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید

فرشاد مقیمی از رصد مشکلات صنایع و موانع پیش روی صنعت خبر داد و گفت: یکی از مشکلات در حوزه صنعت بحث تامین نقدینگی است و با توجه به شرایط اتفاق افتاده در این حوزه، حداقل ۲ تا سه برابر، نیازمندی به نقدینگی در حوزه صنعت افزایش یافته است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص ۴۰هزار میلیارد تومان را در راستای رفع مشکلات صنایع برشمرد و در خصوص توزیع این اعتبارات با همکاری بانک‌ها توضیح داد: این اعتبارات باتوجه به فضای تولید در هر استان برای واحد‌های غیرفعال، واحد‌هایی که با ظرفیت‌های پایین فعالیت می‌کنند و طرح‌هایی که می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک کند، اجرایی خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ادامه با اشاره به تلاش دولت برای رفع چالش‌های پیش روی تولید گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی که به معنای واقعی غیرفعال بوده است به چرخه تولید بازگشته است.

وی در ادامه یکی از برنامه‌های اساسی این وزارتخانه را افزایش احیا واحد‌های غیر فعال اعلام کرد.

مقیمی در ادامه با اعلام اقدام مهم دولت برای ممنوعیت واردات یک هزار و ۳۳۹ قلم کالای مشابه تولید داخل بیان کرد: با توجه به اتخاذ این تصمیم و همچنین افزایش نرخ ارز که در کاهش واردات برخی محصولات بدلیل عدم توجیه اقتصادی تاثیر گذاشته است بازاری درحدود ۴/۶میلیارد دلار برای صنعتگران داخلی فراهم شده است.

به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت این اقدامات باعث می‌شود تا بستر برای حضور واحد‌های صنعتی داخلی فراهم و این اقلام از طریق صنایع مختلف داخلی تامین شود. وی فضای پیش آمده را فرصتی برای واحد‌های تولیدی برای تامین اقلام موردنیاز مردم اعلام کرد.

منبع: میزان

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها