ضرغامی: امتیازگیری با برائت جستن از حکومت واقعا بد است

رئیس اسبق سازمان صداوسیما گفت: بعضی از آقایان روحانیون وقتی در محلات می‌خواهند مردم را نصیحت کنند می‌گویند ما کاری با حکومت نداریم؛ این یعنی برائت جستن از حکومت که امروز شده یک امتیاز و واقعا بد است.

ضرغامی: امتیازگیری با برائت جستن از حکومت واقعا بد است

عزت الله ضرغامی طی سخنانی در مراسم چهارمین کنگره جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی که صبح امروز (پنجشنبه ۹ اسفند) برگزار شد، با بیان این‌که «اگر پایمردی و مقاومت داشته باشید، نتیجه دلخواه را خواهید گرفت»، اظهار کرد: کار تشکیلاتی نباید فصلی باشد. کار تشکیلاتی دو ویژگی دارد؛ اشتراک عقلانی یعنی زمانی که دو فرد در حوزه نظری مشابه دارند و افزایش توانمندی در حوزه رفتار و اقدام هم ویژگی بعدی است که هر کس این دو ویژگی را درک کرد، رشد کرده است. در حوزه عمل هم زمانی که عده ای با هم کار می‌کنند برکات زیادی دارد.

وی افزود : بعضی از آقایان روحانیون وقتی در محلات می‌خواهند مردم را نصیحت کنند می‌گویند ما کاری با حکومت نداریم. این یعنی برائت جستن از حکومت که امروز شده یک امتیاز و واقعا بد است. دیروز در یک جلسه ای بحث شد مبنی بر این‌که زمانی که مردم ما مشکل معیشتی دارند، نقاط قوت را هم نمی‌بینند، ما در مقاطع مختلف تاریخ و زمان فتنه هم با این مشکلات مواجه بودیم.

وی با بیان این‌که «سعی کنید در بیان حق و اعتقاد به حق مستقل باشید»، اظهار کرد: استقلال هزینه دارد، تا شجاعت استقلال وجود نداشته باشد فرد نمی‌تواند نظر خود را بگوید که متاسفانه الان برخی‌ها عادت کرده‌اند به "آقا اجازه" و دچار ایمان دستوری شده‌اند. برخی از مدعیان دینداری متوجه نیستند که ایمان، دستوری نمی‌شود و نمی‌شود منتظر دستور از بالا باشیم.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی تصریح کرد: آن کسانی که نمی‌خواهند استقلال داشته باشند، اما هزینه ندهند، مسیرشان به جایی نمی‌رسد، چون حتما جریان های قدرت و ثروت سد راه آن‌ها می‌شوند تا حرف حق به گوش مردم نرسد، زیرا ابزارهای فراوانی هم دست دارند.

وی افزود: ابزارهای فراوانی مثل فضای مجازی برای تبلیغات داریم، مقداری شجاعت هم می‌خواهد که بتوان هزینه های استقلال را داد، همانطور که جمهوری اسلامی برای دوران استقلال خود هزینه می‌پردازد؛ چرا که ماهم مبنای شعارمان استقلال بوده است و دنیای مقاومت حاصل همین دکترین استقلال جمهوری اسلامی ایران بوده و دنیا نگاهش به ماست که این محوریت مقاومت ایجاد شده است.

وی با اشاره به این‌که «ما امروز در محیطی کار مستقل می‌کنیم که توانمندی های سایبری تمام کشور را در برگرفته است»، گفت: این یعنی یک بچه می‌تواند در فضای مجازی با راه‌اندازی یک شبکه بسیار پرقدرت افکار عمومی را هدایت کند؛ بنابراین احزاب باید به این ابزار دقت کنند، البته معنای حرف من این نیست که اگر یک بچه این کار را می‌کند ما هم بیفتیم دنبال این کار، نه؛ چون این کارها مقطعی است، اما کار گروه ها طولانی مدت است.

ضرغامی با بیان این‌که «کار احزاب و گروه ها در دراز مدت نتیجه می‌دهد، اما بدانید که افکار عمومی تحت تاثیر یک پیام رسان خط فکری می‌گیرد»، گفت: ما در تشکیلات، موارد مختلفی دیدیم مثل منافقین که تشکیلات را خدای خود می‌دانند و حتی حاضر بودند از همسر و فرزند خود هم بگذرند؛ اما تشکیلات ما خدا نیست، شخص نیست، شاخص ما رهبری، قرآن و اسلام است و همه در چهار چوب نظام ولایت کار می کنیم. رهنمودهای رهبری تعیین کننده و راهبردی است و باید ملاک کار قرار بگیرد.

وی در پایان اظهار کرد: شجاعت در کار تشکیلاتی و دور کردن محافظه کاری ضروری است؛ چرا که محافظه کاری بلای کار تشکیلاتی بوده و هست.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    یک کلام مادرعروس!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها