کار‌های ساده‌ای که بیشتر مردم نمی‌توانند انجام دهند

همه مردم در نوع خود خاص و منحصر به فرد هستند. در واقع، برخی افراد توانایی‌هایی دارند که شما را شگفت زده می‌کند. این‌ توانایی‌ها شامل چیز‌هایی می‌شود که ممکن است هیچوقت به فکرتان نرسیده باشد یا ندانید امکانپذیر هستند.

کار‌های ساده‌ای که بیشتر مردم نمی‌توانند انجام دهند

مثلا برخی افراد نمی‌توانند کار‌های ساده‌ای مثل تکان دادن گوش یا بالا بردن یک ابرو را انجام دهند. اما باور کنید یا نه، افرادی هستند که می‌توانند. در این مطلب برخی توانایی‌های جسمی را می‌بینید که بیشتر افراد نمی‌توانند انجام دهند. یادتان باشد گفتیم «بیشتر» نه «همه».

۱. جدا کردن انگشت حلقه

انگشت حلقه بیشتر افراد وقتی انگشت کوچک یا وسطشان را حرکت می‌دهند، کمی خم می‌شود. اما افرادی هم هستند که می‌توانند انگشت حلقه خود را جدا کنند که که نظر می‌رسد ارثی باشد.

۲. زدن زبان به چانه یا بینی

زبان بیشتر افراد به این بلندی نیست، اما نوک زبان بعضی‌ها واقعا به بینی یا چانه‌شان می‌رسد. تقریبا ۱۰% از جمعیت جهان می‌توانند این حرکت را انجام دهند.


۳. حرکت دادن اعضای بدن در جهت مخالف

پای راستتان از روی زمین بردارید و آن را در جهت عقربه‌های ساعت حرکت دهید. حالا سعی کنید عدد 6 (انگلیسی) را با شست پایتان بنویسید. نیاز به مداد و کاغذ نیست، در هوا این کار را انجام دهید. بیشتر افراد متوجه می‌شوند که برعکس این حرکت را انجام می‌دهند، چون این عدد یک دایره خلاف جهت عقربه‌های ساعت دارد. اما برخی افراد هم استثنا هستند، که یا به خاطر مغزشان است یا تمرین.


۴. جمع کردن بینی

اگر تا به حال سعی کرده باشید که بینی خود را تکان دهید، شاید فهمیده باشید که نمی‌توانید. اما افرادی وجود دارند که به راحتی بینی خود را تکان می‌دهند یا آن را جمع می‌کنند و به هم می‌کشند.

۵. گلیکینگ (Gleeking)

برخی افراد وقتی زبانشان به جلو حرکت می‌کنند، به طور اتفاقی آب دهانشان به بیرون پرتاب می‌شود. این را «gleeking» می‌نامند و شکل پیچیده‌ای از تف کردن است. این می‌تواند ناشی از مجاری بزاقی قوی یا حتی غذا‌های خاصی مثل لیموترش باشد.


۶. عطسه کردن با چشمان باز

اعصاب جمجمه‌ای، بینی و چشم‌ها را به هم متصل می‌کند. به همین دلیل وقتی عطسه می‌کنید، به صورت خودکار چشم‌ها را می‌بندید، البته بیشتر مردم این کار را می‌کنند. اما عطسه کردن با چشم‌های باز هم ممکن است و برخلاف باور قدیمی، باعث خارج شدن چشم‌ها از حدقه نمی‌شود.


۷. تا کردن زبان از وسط

تا کردن زبان از وسط نسبتا عادی است، اما همه نمی‌توانند این کار کنند. ولی برخی افراد می‌توانند حتی کار‌های عجیبتر هم انجام دهند. مثلا تا کردن زبان از یک سوم.


۸. غلغلک دادن خودتان

برای بیشتر افراد، تقریبا غیرممکن است که خودشان را غلغک دهند. چون غلغک دادن هنر غافلگیر کردن است. اگر خودتان این کار را کنید مغزتان قبل از اینکه روی شما تاثیر بگذارد آن را خنثی می‌کند. با این حال، این غیرممکن است. افرادی با ویژگی‌های شبه شیزوفرنی می‌توانند خودشان را غلغلک دهند، چون مغزشان نمی‌فهمد این احساس داوطلبانه است.


۹. خم کردن شست به عقب

برخی افراد می‌توانند شست خود را به عقب خم کنند. این کار برایشان دردناک نیست و به آن‌ها آسیبی نمی‌زند و دلیل آن وجود مفاصل دیستال در شست است. در برخی مواد هر دو انگشت شست این حرکت را انجام می‌دهد و برخی موارد فقط انگشت شست یک دست.

منبع: برترینها

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها