صفاری‌نطنزی: کشور را در معرض تحریم قرار ندهیم

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی گفت: اکنون دو لایحه مورد تاکید گروه اقدام ویژه مالی (FATF) در مرحله بررسی مجمع تشخیص مصلحت است که لازم است هر چه سریع‌تر جمع بندی نهایی صورت گیرد.

صفاری‌نطنزی: کشور را در معرض تحریم قرار ندهیم

مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به تمدید مهلت ایران در FATF گفت: FATF چهل توصیه را به ایران کرد که تقریباً اکثریت آنها عملیاتی شده است و تنها دو لایحه یعنی الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) و الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) باقی مانده که در مرحله بررسی در مجمع است. FATF مهلت چهار ماه به ایران داده که این آخرین مهلت است وگرنه ایران جزو لیست کشورهای غیر همکار قرار می‌گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح ضرورت تعیین تکلیف لوایح CFT و پالرمو گفت: ما در حال حاضر در حلقه تحریمی شدید از سوی آمریکا هستیم که علیرغم عدم همراهی بسیاری از کشورهای دنیا اما در جریان است چون آمریکا حتی با مدیران شرکت‌ها تماس گرفته و آنها را تهدید می‌کند، در این وضعیت ما حداقل نباید با انجام اقداماتی باعث تحریم بیشتر خودمان شویم.

صفاری نطنزی با تاکید بر اینکه «باید منافع ملی در FATF در نظر گرفته شود» گفت: FATF مربوط به ارتباطات بانکی است همانطور که در حوزه مخابرات و تلفن‌های بین المللی مجبور به ارتباط با کشورهای دنیا هستیم درباره ارتباط با مجموعه‌های بانکی دنیا هم این روال وجود دارد.

وی افزود: همان طور که ممکن است تلفن‌های ما در کشورهای دیگر شنود شود این احتمال وجود دارد ارتباطات بانکی ما هم رصد شود که غیر قابل انکار است البته این بدان معنا نیست که مردم عادی و تجار کارهای بانکی‌شان را با دنیا انجام ندهند و امور متوقف شود. باید در موارد حساس خودمان کنترل کنیم نه اینکه خودمان را در معرض تحریم قرار دهیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    مرسی عالی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها