نوروز کجا برویم؟

اردبیل، شهری با پل معلق و آرامگاه دیدنی/ از دریاچه شورابیل تا پل معلق

اردبیل، شهری سرد و زیبا با جاذبه‌های طبیعی بسیار یکی از وعده‌گاه‌های جذاب برای ایام نوروز است.

اردبیل، شهری با پل معلق و آرامگاه دیدنی/ از دریاچه شورابیل تا پل معلق

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، اردبیل یکی از شهرهای جذاب و وعده‌گاه بسیاری از مسافران نوروزی است. در ادامه به تعدادی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه اشاره می‌کنیم.

اگر هوس هیجان کردید

پل معلق پیرتقی در دره های عمیق و زیبای شهر هشتجین از توابع خلخال شاید یکی از بلند ترین پل های معلق ایران باشد. عبور از این پل که از روی دره های عمیق می‌گذرد با تکان هایش قطعا یکی از هیجان انگیز ترین لحظات را برای بازدید کننده ها به ارمغان خواهد آورد. سالانه عده زیادی برای بازدید از این پل راهی این شهرستان می شوند.

شبه ابوالهول

پیکره سنگی بابا داوود در شهر عنبران در ۴۰ کیلومتری اردبیل قرار دارد. ارتفاع این مجسمه سنگی حدود ۲۰ متر است که به شکل چهره انسانی است که به رو به نگاه می‌کند. این مجمسه را شبیه به مجسمه ابوالهول مصر می‌دانند.

قدمتی بیش از دریاچه ارومیه

دریاچه شورابیل از جاذبه‌های طبیعی اردبیل است که قدمت آن بیش از دریاچه ارومیه است. این دریاچه در داخل شهر اردبیل در خیابان دانشگاه قرار دارد و دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری است. این دریاچه از مناطق شکار ممنوع اردبیل است که به منطقه نمونه گردشگری شورابیل تبدیل می‌شود.

مسجدی از دوران سلجوقیان

مسجد جامع اردبیل یا جمعه مسجد مربوط به دوران سلجوقیان است که کنار آتشکده‌ای احداث شده است. این مسجد تا اوایل دوره صفوی کاربری داشت. در دوران ایلخانی جمعه مسجد برای آخرین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. نقشه این مسجد بر خلاف مساجد دوره سلجوقی که اغلب به‌صورت چهار ایوانی بنا می‌شده‌اند، ساخته شده‌ است. زیر تالار اصلی مسجد، به منظور تسهیل عبور و مرور مردم و دسته‌ها و اجتماعات، دهلیزها و راهروهایی به‌صورت شبکه‌ای منظم، طراحی شده است. مسجد جامع اردبیل از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد اسلامی ایران است که هم‌اکنون محوطه مکعبی آن سرپاست.

به تپه نادری هم سر بزنید

تپه نادری آخرین اثر ثبت شده در دوران پهلوی است که گفته می‌شود، نادرشاه افشار به سربازان دستور داد تا با مشت‌های خود تپه‌ای بسازند تا بتواند بر بلندای آن برای سربازان سخنرانی کند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها