نوروز کجا برویم؟

شهری که به نظر می‌رسد تا نیمه در آب است/ بوشهر؛ تلاقی طبیعت و تاریخ

بوشهر شهری بندری است پس دور از ذهن نیست که بگوییم، این شهر سواحل جذاب و دیدنی کم ندارد. اگر هوس دریا به سرتان زده اما حوصله شلوغی شمال و سرمای آن را ندارید، بوشهر را از قلم نیندازید.

شهری که به نظر می‌رسد تا نیمه در آب است/ بوشهر؛ تلاقی طبیعت و تاریخ

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، بوشهر این نگین دریای خلیج فارس یکی از مهم‌ترین و زیباترین شهرهای جنوبی ایران است. منطقه‌ای استراتژیک که در عصر گذشته هم بازیگر اصلی در تاریخ ایران بوده است. اگر در روزهای نوروزی به گشت و گذار در این شهر هم فکر کرده‌اید گزارش ما را تا انتها بخوانید.

سواحل بوشهر از قلم نیفتد!

بوشهر شهری بندری است پس دور از ذهن نیست که بگوییم، این شهر سواحل جذاب و دیدنی کم ندارد. اگر هوس دریا به سرتان زده اما حوصله شلوغی شمال و سرمای آن را ندارید، بوشهر را از قلم نیندازید. این استان بیشترین نوار ساحلی را در کشور دارد و قطب ساحلی کشور شناخته می شود. می گویند سال ها قبل، یک سیاست مدار انگلیسی بوشهر را دریایی ترین شهر جهان توصیف کرده بود به این معنی که وقتی از دور در کشتی به آن می نگری چنین به نظر می رسد که تا نیمه در آب قرار دارد و کرانه ای تشخیص داده نمی شود.

بازمانده از دوران قاجار

این عمارت تاریخی در فلکه بهمنی قرار دارد و در دوره قاجار به ‌دستور ملک ‌التجار (یکی از بازرگانان بزرگ) توسط معماران فرانسوی با مصالح محلی ساخته شد. ملک التجار در یکی از سفرهای تجاری خود به شهر پاریس و ملاقات با یک فرانسوی، از خانه او خوشش آمد. سپس با استخدام معمار آن بنا و با افزودن خواسته‌ های خود، این ساختمان باشکوه را ساخت. در حال حاضر این عمارت مالک خصوصی دارد و امکان بازدید تنها با هماهنگی مالکان صورت می‌گیرد.

نخلستان‌های دیدنی شهر

شهر دشتستان و آب پخش بیشترین تعداد نخل ها را در استان دارد. نخلستان‌ های سرسبز و سربه فلک کشیده ورودی شهر آب ‌پخش جلوه بسیار دیدنی به این منطقه داده است. وجود کانال‌ های پر آب‌ در دو سمت ورودی شهر آب ‌پخش، طراوت و نشاط خاصی به این منطقه بخشیده است تا مسافران نوروزی بتوانند از آب و طبیعت در کنار هم بهره ببرند. این نخلستان ها علاوه بر زیبایی خاص دارای تنوع بالا در خرما هستند. در این مناطق علاوه بر خرما، مرکبات، لیمو، انار و … نیز می روید.

کهن‌ترین عمارت دوران اسلامی

آثار تاریخی زیادی در بندر بوشهر برجای مانده از دوران خاص تاریخیست که مسجد جامع بردستان یکی از آن ها به شمار می آید. برخی دیرین شناسان آن را کهن ترین عمارت متعلق به دوره اسلامی نامیده اند. فاصله مسجد تا بازار اصلی بوشهر ۲۰۰ کیلومتر است که حدود دو ساعت زمان می برد.

منبع: خبرفوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها