تحلیل رییس فدراسیون صادرات انرژی از استعفای ظریف در گفت وگو با خبرفوری؛

ظریف از اقناع سیستم برای ضرورتFATF دلسرد شده بود/ نقش وزیر امور خارجه در کاهش مشکلات اقتصادی

رییس فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران معتقد است اگر استعفای وزیر امور خارجه ایران مورد موافقت قرار می گرفت برای اقتصاد کشور تماما ضرر بود

ظریف از اقناع سیستم برای ضرورتFATF دلسرد شده بود/ نقش وزیر امور خارجه در کاهش مشکلات اقتصادی

محمد پارسا رییس فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران و عضو سابق کمیسیون کشاورزی اتاق تهران در گفتگو با خبر فوری ضمن بیان این مطلب گفت: نتیجه ندادن تلاش ظریف برای توجیه سیستم مبنی بر ضرورت FATF برای اقتصاد کشور ، یکی از موارد دلسردی وزیر امور خارجه بود.

وی ادامه داد: متاسفانه موضوعFATF کاملا از دیدگاه سیاسی دیده می شود و به ابعاد اقتصادی آن و منافع ملی نگاه نمی کنند، با صحبتها و رایزنی‌های ظریف قرار بود شرکتهای متوسط اروپایی برای اجرای پروژه های عالی در منطقه جایگزین شرکتهای بزرگی شوند که خواهان خروج از ایران بودند، که امیدواریم با بازگشت آقای ظریف به کابینه این موضوع پیگیری شود.

عضو سابق کمیسیون کشاورزی اتاق تهران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد مورد مذاکره آقای ظریف بحث تبادل پولی و نفتی بود که با شرکتهای اروپایی انجام شده بود .

وی افزود: اگر رییس جمهور با استعفای آقای ظریف موافقت می کرد تماما ضرر برای بخش خصوصی که تحت فشار بانک مرکزی است محسوب می‌شد.

پارسا در ادامه با اشاره مشکلات اقتصادی گفت: تمام مشکلات بخش خصوصی در مورد ارز نیمایی به FATF مربوط است نمی توان که به موسسه ای که وظیفه آن جلوگیری از پول شویی است بگوییم ما عضو شما نیستیم و هرکار که خودمون بخواهیم انجام می دهیم در حالیکه این خودش در کشور فرار مالیاتی بوجود می آورد.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها