رئیس جمهور در پاسخ به نامه ظریف:

پذیرش استعفای شما را بر خلاف مصالح کشور می‌دانم و با آن موافقت نمی‌کنم/تمام دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی باید در هماهنگی کامل با وزارت خارجه باشند

رئیس جمهور به نامه ظریف پاسخ داد و نوشت: پذیرش استعفای شما را بر خلاف مصالح کشور می دانم و با آن موافقت نمی‌کنم.

پذیرش استعفای شما را بر خلاف مصالح کشور می‌دانم و با آن موافقت نمی‌کنم/تمام دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی باید در هماهنگی کامل با وزارت خارجه باشند

رئیس جمهور در نامه ای ضمن مخالفت با استعفای وزیر امور خارجه نوشت:
▫️نامه استعفای مورخ ششم اسفندماه 97 جنابعالی را دیدم. جنابعالی به حفظ شان و اعتبار وزارت امور خارجه ، و جایگاه شخص وزیر امور خارجه به عنوان بالاترین مقام مسوول در اجرای سیاست خارجی کشور ، قابل درک و مورد تایید اینجانب است.

▫️وزارت امور خارجه عهده دار روابط خارجی و زمینه ساز تحقق امنیت و منافع ملی است. لذا همانطور که بارها دستور داده ام تمامی دستگاه ها، اعم از دولتی و یا حاکمیتی ، باید در هماهنگی کامل با این وزارت ، در زمینه روابط خارجی باشند.

▫️از زحمات و تلاش های بی وقفه جنابعالی در دوران تصدی مسوولیت سنگین وزارت امور خارجه، در دولت یازدهم و دوازدهم قدردانی می کنم و از آنجا که شما را به تعبیر مقام معظم رهبری "امین، غیور ، شجاع و متدین" و در خط مقدم ایستادگی در برابر فشارهای همه جانبه آمریکا می دانم ، پذیرش استعفای جنابعالی را بر خلاف مصالح کشور می دانم و با آن موافقت نمی کنم.

▫️اینجانب نسبت به فشارهای وارده به دستگاه دیپلماسی کشور ، دولت و حتی رئیس جمهور منتخب مردم به خوبی آگاهم. ما به عهدی که با خدا و ملت بسته ایم ، تا پایان وفادار می مانیم و اطمینان دارم که به فضل الهی از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.

▫️موفقیت های وزارت امور خارجه فقط طی ماه های اخیر در مقابله با توطئه های آمریکا در نیویورک، وین ، بروکسل ، لاهه ، ورشو، مونیخ و ... پیروزی های سیاسی در سطح منطقه ای و بین المللی قابل توجه بوده است. شادی و پایکوبی دشمنان قسم خورده این مردم همچون رژیم صهیونیستی، از استعفای جنابعالی بهترین گواه بر موفقیت "محمد جواد ظریف " و بزرگترین دلیل برای استمرار فعالیت شما در سمت "وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران " است. جنابعالی مورد اعتماد اینجانب و مجموعه نظام جمهوری اسلامی و به خصوص مقام معظم رهبری هستید. شما با قوت ، شجاعت و درایت به مسیر خود ادامه دهید که خداوند با بندگان صالح خود است.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

asriran.com
@MyAsriran

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • شجاع
    0

    مملکت شده خاله بازی امروز این قهر میکنه فردا نمایندها مونخوبه دیگه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      دکترظریف بایدبماند،افرادغیر مسول همه چیز کشوررا دخالت نکنند مردم به آقای روحانی رای دادند مخالفین دولت اگه مردم به کاندیدای مورد نظرشان رای دادند هرچه می خواهندبکنند ماتحمل می کنیم لطفا سرجای تان بشینیددخالت نکنید.

    • شکل
      0

      برین دنبال بازیتون بابا

    • کاربر ناشناس
      0

      مملکت

  • منصورفرهمندیان
    0

    ظریف باید بماندچراغ کشورباظریف روشن میماند ارزوی موفقیت برای ایشان داریم

    نظرات شما -
    • عباس خضری
      0

      کشوری که چراغش روشن از وجود ظریف است وای به حالش...........

    • کاربر ناشناس
      0

      مملکت رو ب قهقرا برد ظریف خدا ازش بگذره

  • علی سیفی
    0

    سلام به نماینده مشهد که در مجلس برای استعفای ظریف شیرینی پخش کرد بگویید اکنون به عزا بنشیند

  • داودی
    0

    درود بر شما جناب روحانی دل ملت ایران را شاد کردید لطفا اینقدر مهربان و با گذشت نباشید بعضی مواقع شما با پشتوانه ملت ایران باید با اخلاق مقتدرانه وارد کارزار اداره امورمملکت باشید ملت صبور و موقعیت شناس ایران حضرتعالی را درک میکنند .

  • ف ب
    0

    فقط توکل به خدا وصداقت در خدمت ونترسیدن از موانع ازجانب مسوولین وپشتیبانی مردم از مسوولینی چون اقای ظریف وکمک کردن به هم میتواند ملت ودولت را از این گرداب نجات بدهد .هر دو دستگی .اب به اسیاب دشمن ریختن حمله به بازارهای مختلف وایجاد اشفته بازار ورشد دلالی وفساد. کنترل امور را از دست همه خارج میکند وهمه با هم غرق میشویم .

  • تشکری
    0

    اگرهمین ۴نماینده مثل نمایده مشهد العان بایدب نتانیابو باید میگفتیم اقای رئیس جمهورشما از این کسهایی هستین ........

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      خدایی خودت فهمیدی چی نوشتی؟؟؟ یکبار با دقت بخون!!!!!!!!!!

  • اکبر
    0

    واقعا کسانیکه خوشحال شده بودند باید چکار کنند هرگز از کوتاه آمدن (یا هر اسمی که بشه گذاشت) کسی خوشحال نشو نماینده، چرخ روزگار داره میچرخه

  • حسین
    0

    قدر آقای ظریف را بدانیم از نوابغ کشورند ومایه افتخار

  • کاربر ناشناس
    0

    خدابا بندگان صالح خدا است اما شما که خون ۸۰میلیون نفر رادرشیشه کرده ومثل کنه خون آنها را می مکید صالح هستید واقعا یک نظر سنجی بشود چقدر توودولت تورا صالح می دانند

  • فرهاد
    0

    خدا را شکر تصمیم عاقلانه ای بود.

  • رضا
    0

    جناب ظریف بدون شک شما از بالاترین نقاط قوت کشور هستید و خدای ناکرده بانبود شما معلوم نیست که چه وضع نابسامان دیگری دامان ملت شریف و مقاوم و زجرکشیده را خواهد گرفت . امنیت سیاسی کشور برعهده دستهای پرتوان سیاسی جنابعالی رقم خورده و خواهد خورد فقط وفقط.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با این سینه چاکی ریا کارانه در کدام مدیریت از معاونتهای وزارت خارجه کار می کنی؟؟؟!!!

  • mahdibahadori20@gmail.com
    0

    تبریک می گوییم

  • حسن
    0

    همه می دانند ظریف محبوب ترین فرد است

  • مردم
    0

    نکته اصلی دلیل استعفا رو توی متن گفت!!!!! (( دستگاههای.....حاکمیتی))

  • طاهری
    0

    اینا همه اش بازیهای سیاسی دولت هست برای مطرح کردن خودش و به حاشیه بردن آمدن بشار به ایران و دیدار سردار مقاومت با رهبری. قرار بود این دیدار بشه تیتر اول خبرها که جناب امیر کبیر وارد شدند. روحانی هم از رهبر مایه میذاره در صورتی که اگه تا حالا به حرف رهبر گوش میکرد و ایشون رو قبول داشت ایران به این وضع گرفتار نمیشد. خوب همه رو اسکول میکنه نمونه اش هم همینه که میگه ببینید قیمت گوشت تو کشورهای دیگه چند دلاره ولی نمیگه حقوق اونا چند دلاره. این یعنی نفهم فرض کردن مردم. خدا همه ی خائنین رو رسوا کنه.

  • ناشناس
    0

    نقدی بر رویه ی دیپلماتیک ظریف --- اصرار ظریف بر مجاب کردن اروپای استعمار گر ، که بمانند یک ستاره ی کور بی اراده و فاقد منطق انسانی با سری پر از غرور پوچ گرد آمریکا می چرخد و زیانهای کلان این چرخش را پیوسته در زمان معاصر در تمام جهان پرداخت می کند ، برای داشتن روابط برابر با ایران اسلامی از چند عامل منفی برخاسته است. این اصرار یا از عدم آگاهی ظریف به خوی استعمارگری رخنه دار این کشورهای بظاهر متمدن ولی سلطه جوی ددمنش ورشکسته بر می خیزد که هنوز حاضر اند برای تأمین و تضمین منافع نامشروع استعماری خود همه ی جهان را بی رحمانه به آتش بکشند. یا از خوش باوری مفرط ظریف به امکان رام کردن این کشورها به سود ایران با چرب زبانی دیپلماتیک خود که تا حدودی به زبان انگلیسی تسلط دارد برخاسته است. متاسفانه این دوعامل منفی در کار ظریف بسیاری از فرصتهای راهبردی را از ایران ربودند و چه زیانهایی را ، که اجتناب پذیر بودند ، به کشور با دریافت جایزه کلان با سلام و صلوات تحمیل نکردند. عامل منفی اساسی سومی که در کار ظریف وجود دارد این است که ایشان در طول مذاکرات خود با کشورهای پنج بعلاوه ی یک و سایر کشورهای اتحادیه اروپا فراموش کردند یا خود را به فراموشی زدند که اساسا ایشان باید بزبان نظام اسلامی عدالت محور ستم ستیزی سخن بگویند که درخت مقدس آن را خونهای صدها هزار شهید مدافع انقلاب اسلامی آبیاری کرده و ده ها میلیون مردم خدا پرست انقلابی خود را وارث و مدافع جان نثار اصول آن می دانند وهرگز آماده نیستند که وجود این اصول مقدس را با چهار روز خوش گذرانی فانی سودا کنند. گمارندگان ظریف باید بدانند ده ها میلیون مردم خدا پرست انقلابی ایران با افزایش فشارهای اقتصادی ساختگی و غیر ساختگی توجیه ناپدیر درونی و بیرونی هرگز در مقابل خواستهای نامشروع قلدران جهان استکبار به زانوا در نمی آیند و دیری نخواهد پایید که پوزه استکبارگران و نوکران منطقه ای و محلی آنان را به خاک مذلت و خواری بمالند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها