امارات به شکنجه یک زندانی مبتلا به سرطان متهم شد

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی امارات را به شکنجه یک زندانی مبتلا به سرطان متهم کردند.

امارات به شکنجه یک زندانی مبتلا به سرطان متهم شد

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در این گزارش آورده‌اند: مسئولان امنیتی امارات ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۵ علیاء عبدالنور را بازداشت کردند. وی به خاطر کمک به جمع‌آوری حمایت مالی برای خانواده‌های سوری نیازمند در امارات و زنان و کودکان آسیب دیده در جنگ سوریه به "حمایت از تروریسم" متهم شده است.

بر اساس این گزارش عبدالنور برای شش ماه در سلول انفرادی به سر برده و در معرض اذیت و آزار جسمی و روانی شدید و تهدید قرار گرفته و در زیر شکنجه مجبور به امضای اعتراف‌نامه شده است.

کارشناسان از سلامتی جسمی و روحی وی و شرایط بازداشتش ابراز نگرانی کردند چراکه گفته می‌شود عبدالنور در اتاقی بدون تهویه و پنجره بازداشت و با زنجیر بسته شده است.

کارشناسان تأکید کردند: شکنجه و بدرفتاری کاملاً ممنوع است و اعتراف‌نامه‌ای که با شکنجه گرفته می‌شود نمی‌تواند مدرک به حساب بیاید. سرطان سینه عبدالنور به مرحله خطرناکی رسیده و این بیماری اکنون کل اعضای حیاتی بدن وی را درگیر کرده است.

در گزارش این کارشناسان آمده است: مقامات اماراتی درخواست‌های خانواده عبدالنور برای آزادی وی به خاطر وضعیت سلامتی‌اش را رد کرده‌اند. ما از مقامات می‌خواهیم هرچه سریع‌تر عبدالنور را آزاد کرده و اجازه بدهند در آرامش بقیه زندگی‌اش را در کنار خانواده‌اش بگذراند. ما همچنین از دولت امارات می‌خواهیم درباره شکنجه و بدرفتاری که با عبدالنور صورت گرفته تحقیق و عاملان را بر اساس قوانین حقوق بشر بین المللی مجازات کند.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها