در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

واردات بنزین در سال ۹۸ منتفی است/ بسترهای لازم برای تولید بیش از ۳۰ میلیون بنزین در کشور مهیاست

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس هیچ دلیلی بر ادامه واردات بنزین در سال آینده وجود ندارد.

واردات بنزین در سال ۹۸ منتفی است/ بسترهای لازم برای تولید بیش از ۳۰ میلیون بنزین در کشور مهیاست

عبدالحمید خدری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری با تایید خبر خودکفایی ایران در تولید بنزین اظهار کرد: در سال ۹۸ باتوجه به توان و ظرفیتی که از سوی کشورمان در زمینه تولید بنزین فراهم شده است مبنا بر این است که ما حتی یک لیتر بنزین هم به کشور وارد نکنیم.

وی افزود: مجلس در لایحه بودجه سال ۹۸ واردات هرگونه بنزین را به کشور ممنوع کرده است، از این رو امکان واردات بنزین به هیچ وجه وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال آینده علی رغم نظر برخی از دوستان ما با هیچ مشکلی در عرصه سوخت با ممنوعیت واردات بنزین روبه نخواهیم شد، چراکه بسترهای لازم برای تولید بنزین در کشورمان وجود دارد.

خدری خاطرنشان کرد: بنزین در سال آینده با همان قیمت فعلی به مردم عرضه خواهد شد و هیچ افزایش قیمتی را درباره قیمت سوخت نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: طرح سهمیه بندی بنزین که قرار بود براساس آن یک لیتر بنزین به تعداد افراد در یک خانواده اختصاص پیدا کند نیز به دلیل مخالفت نمایندگان تصویب نشد و قرار شد شیوه فعلی درباره قیمت بنزین ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تولید بیش از ۳۰ میلیون بنزین در این پالایشگاه جمهوری اسلامی ایران به خودکفایی لازم در این راستا دست پیدا کرده است، از این رو نیازی به واردات بنزین در شرایط و وضعیت فعلی کشور احساس نمی شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها