راه اندازی نخستین خانه امن ویژه زنان در معرض خشونت

معاون سازمان بهزیستی گفت: خشونت‌های کلامی، غیرکلامی، همسرآزاری، ضرب و شتم و ... از جمله خشونت‌های خانگی هستند که زنانی که تحت خشونت خانگی قرار می‌گیرند، می‌توانند با تماس با بهزیستی، از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

راه اندازی نخستین خانه امن ویژه زنان در معرض خشونت

حبیب‌الله مسعودی فرید در مراسم افتتاح اولین خانه امن غیردولتی استان‌ تهران که امروز برگزار شد، اظهار کرد: این خانه امن بیست و سومین خانه امن کشور است که امروز راه‌اندازی می‌شود و زنانی که تحت خشونت خانگی هستند، در اینجا پذیرش می‌شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، از افتتاح اولین خانه امن غیردولتی خبر داد و گفت: زنانی که تحت خشونت خانگی قرار می‌گیرند، می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: پذیرش در این خانه‌ها از دو طریق انجام می‌شود؛ روش اول از طریق اورژانس اجتماعی و دومی نیز به صورت خود مُعرف است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: در مواجهه با رویکرد اجتماعی، باید علاوه بر فرد، افراد خانواده نیز تحت حمایت و مراقبت قرار گیرند و در این صورت علاوه بر فرد، خانواده به اجتماع نیز کمک می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: سازمان‌های خیریه نیز باید در این راستا به ما کمک کنند.

به گفته مسعودی فرید، سازمان بهزیستی ۱۵۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی و توسعه خانه‌های امن استان تهران کمک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در جهت کاهش خشونت و پرخاشگری، سازمان بهزیستی سیاست‌هایی دارد که امیدواریم بتوانیم در این راستا موفق شویم.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها