شکست افسردگی با روزی 15 دقیقه پیاده روی تند

روزی 15 دقیقه پیاده روی تند شما را از این بیماری نجات می دهد.

شکست افسردگی با روزی 15 دقیقه پیاده روی تند

محققان بیمارستان ماساچوست، یکی از بیمارستان‌های دانشگاه هاروارد در ایالات متحده آمریکا، به بیماران افسرده خود توصیه می‌کنند پیاده‌روی روزانه، بهتر از دارو، افسردگی را درمان می‌کند. تحقیقات گذشته نشان داده بود، افرادی که پرتحرک هستند، کمتر از دیگران در معرض خطر بیماری‌های ذهنی قرار می‌گیرند. اکنون محققان بیمارستان ماساچوست می‌گویند، فقط ۱۵ دقیقه پیاده‌روی تند در روز می‌تواند از خطر افسردگی بکاهد و حتی افسردگی مبتلایان را درمان کند.

پزشکان این بیمارستان هنگام برخورد با بیماران مبتلا به افسردگی، پیش از تجویز دارو، آنها را به پیاده‌روی تند روزانه تشویق می‌کنند. بنابر تخمین انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، این روزها مهم‌ترین عامل درماندگی افراد ۱۵ تا ۴۴ سال در آمریکا، افسردگی است و تقریبا سالانه ۱۶,۱ میلیون آمریکایی به این بیماری روحی مبتلا می‌شوند. در بریتانیا هم ۱۹,۷ درصد افراد بالای ۱۶ سال، علایمی از اضطراب و افسردگی از خود نشان می‌دهند.

محققان آمریکایی، مقدار فعالیت بیش از ۶۱۱ هزار و ۵۸۳ نفر را با استفاده از دستگاه‌های شتاب‌سنج مورد بررسی قرار دادند. در این مدت، DNA و تاریخچه افسردگی این افراد هم ارزیابی کردند. نتایج نشان داد، آن دسته از افرادی که تحرک و فعالیت بیشتری داشتند، کمتر از دیگران به افسردگی و مشکلات روحی مبتلا شدند.

هرازگاهی احساس افسردگی در انسان طبیعی است. اما اگر فردی هفته‌‌ها یا ماه‌ها، شاد نباشد، یعنی اینکه او به افسردگی مبتلا شده است. این بیماری می‌تواند در هر سنی رخ دهد و از هر ۱۰ نفر، ۱ نفر این حس را در دوره‌ای از زندگی‌اش، تجربه کرده است.

افسردگی به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. علایم آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما اصلی‌ترین علایم افسردگی، خواب‌آلودگی، ناامیدی، غمگینی یا از دست دادن علاقه فرد نسبت به چیزهایی که قبلا از آنها لذت می‌برد، است. برخی از علایم دیگر این مشکل روحی، خستگی مفرط، کم اشتهایی، از دست دادن میل جنسی و حتی درد در بخش‌هایی از بدن است. در موارد حادتر، فرد به خودکشیفکر می‌کند. رویدادهای بد زندگی می‌توانند موجب این بیماری یا شدت آن شوند. بنابه گفته متخصصان، با تغییر سبک زندگی می‌توان افسردگی را درمان کرد.

محققان بیمارستان ماساچوست تاکید می‌کنند که روزانه حداقل ۱۵ دقیقه پیاده‌روی تند و رساندن ضربان قلب در حالت استراحت به ۹۰ ضربه در دقیقه، اثر درمانی موثری در بیماری افسردگی دارد.

منبع: رکنا

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها