۸۱۵ کانتینر گوشت قرمز در گمرک شهید رجایی در صف ترخیص است

معاون امور گمرکی گمرک شهید رجایی بندرعباس گفت: ۸۱۵ کانتینر حامل گوشت قرمز وارداتی در انبارهای گمرک شهید رجایی ترخیص نشده اند.

۸۱۵ کانتینر گوشت قرمز در گمرک شهید رجایی در صف ترخیص است

حبیب اله جناغ بیان داشت: ۸۱۵ کانتینر حامل گوشت قرمز وارداتی در انبارهای گمرک شهید رجایی ترخیص نشده اند. علت مراجعه نکردن صاحبان این کالاها مشخص نیست و ممکن است صاحبان کالا برای ترخیص کانتینرها با مشکل ارزی، بانکی و اسنادی از کشور مبدا مواجه شده اند.

جناغ افزود: مهلت قانونی ۱۳۲ دستگاه کانتینر در گمرک شهید رجایی بندرعباس به پایان رسیده و اظهارنامه آن به عنوان کالای متروکه به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ارسال شده است.

وی گفت: مهلت قانونی ۱۱۱ کانتینر دیگر رو به پایان است سازمان بنادرو دریانوردی به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا به صاحبان آنان اخطار فرستاده است.

معاون امور گمرکی گمرک شهید رجایی بندرعباس گفت: ۴۶۶ دستگاه کانتینر گوشت دیگر بدلیل اینکه پایان دی و بهمن امسال وارد این بندر شده است هنوز مهلت قانونی برای نگهداری را دارند.

حبیب اله جناغ افزود: برابر ماده ۲۴ قانون امور گمرکی اگر صاحب کالا در مهلت مقرر برای ترخیص کالای خود مراجعه نکند کالا متروکه شناخته شده و در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برای عرضه در بازار قرار می‌گیرد.

وی گفت: علت مراجعه نکردن صاحبان این کالاها مشخص نیست و ممکن است صاحبان کالا برای ترخیص کانتینرها با مشکل ارزی، بانکی و اسنادی از کشور مبدا مواجه شده اند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها