محکومیت ۸ هزار میلیاردی مدیر آلومینیوم المهدی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از پرونده محکومیت مالی 8 هزار میلیاردی مدیر آلومینیوم المهدی خبر داد.

محکومیت ۸ هزار میلیاردی مدیر آلومینیوم المهدی

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در نشست خبری صبح امروز در سازمان تعزیرات استان تهران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی به ارائه گزارشی از 3 پرونده مهم و ملی پرداخت و گفت: در حوزه کالا و خدمات پرونده مواد آلی و پتروشیمی را داشته ایم که متخلفان به پرداخت 2 هزار و 413 میلیارد ریال محکوم شده اند. در حوزه بهداشت، دارو درمان متخلفان در موضوع تجهیزات اصفال، زایمان، پوست و مو و ارتوپدی به پرداخت 25 میلیارد ریال محکوم شده اند و در حوزه قاچاق کالا و ارز در یک پرونده طلا متخلفان به پرداخت 9 هزار و 478 میلیارد ریال محکوم شده اند.

رایگانی به گزارشی از روند رسیدگی به پرونده‌های ارجاع شده به سازمان تعزیرات پرداخت و گفت: در استان آذربایجان شرقی فردی که عرضه خارج از شبکه انواع پلی اتیلن به مقدار ۱۰۳۴ تن و ارزش ریالی ۵۰ میلیارد ریال بود به جزای نقدی ۲۰ میلیارد ریال محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: در شهر یزد فردی که قاچاق دستگاه تهویه به ارزش ۲۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میکرد که این پرونده در مرحله اخطار پرداخت جریمه نقدی و اجرای حکم است.

وی افزود: در خراسان جنوبی در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز دیهوک طبس رسیدگی و رای صادرشده است. متهم ردیف اول به ضبط سوخت مکشوفه و ضبط خودروی حامل سوخت و پرداخت 3.708.000.000 ریال جزای نقدی و متهم ردیف دوم نیز به پرداخت مبلغ 400.000.000 ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است.

رایگانی در خصوص پرونده نگهداری 55 حلقه لاستیک خودروی سنگین قاچاق در یک واحد صنفی در خراسان جنوبی پرداخت و گفت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز نهبندان رسیدگی شده و متهم علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت مبلغ 1.256.282.496 ریال در حق صندوق دولت محکوم شده است. با اعتراض محکوم علیه، پرونده در شعبه دوم تجدید نظر ویژه تخلفات قاچاق کالا و ارز سازمان در حال رسیدگی مجدد می باشد.

سخنگوی سازمان تعزیرات همچنین به استان همدان و تشکیل پرونده تقلب برای سه واحد کشتارگاه به ارزش 41 میلیارد و 613 میلیون ریال بوده اشاره کرد و گفت: با این توضیح که میزان تخلف اعلامی از سوی انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان از اول سال جاری تا پایان بهمن ماه محاسبه شده و به طور متوسط درهر عدد مرغ بسته بندی شده بین 20 تا 50 گرم آب وجود دارد.

وی به تشکیل پرونده‌ای در استان لرستان اشاره کرد و گفت: پرونده‌ای با شش متهم در شهرستان نورآباد با تخلف قاچاق کالای تلفن همراه به ارزش 35.000.000.000 ریال مطرح که با رای ضبط خودرو و ضبط کالا و جزای نقدی دو نفر از متهمین پرونده جمعاً 16 میلیارد ریال رسیدگی گردید.

رایگانی همچنین به پرونده‌ای در استان البرز و کشف 50 تن کود خارج از شبکه دپو شده در انبارهای غیر مجاز اشاره کرد.

وی همچنین به قطع سهمیه یکی از شرکت های توزیع کننده گاز مایع استان البرز به مدت سه ماه اشاره کرده و گفت: یک متهم فراری با جریمه یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان دستگیر شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور همچنین در پایان به قرار تحت تعقیب و نتیجه شکایت سازمان حمایت از مدیر شرکت آلومینیوم هرمزگان پرداخت و گفت: با شکایت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مدیر شرکت آلومینیوم المهدی از حیث اتهام عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و تودیع شمش آلومینیوم به وزن سی و شش هزار تن تحت تعقیب شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان بندرعباس قرار گرفت.

وی افزود: پس از احضار متهم و انجام تحقیقات لازم، شعبه رسیدگی کننده وی را به پرداخت مبلغ 7 هزار و 943 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد اما رای صادره فعلا با دستور موقت صادره از دیوان عدالت اداری در حال توقف عملیات اجرایی است.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها