رازهای موفقیت ثروتمندان جوان دنیا فاش شد

ثروتمندان جوان از تجربیات دیگران استفاده کرده و با پس انداز ، نظم و برنامه ریزی دقیق برای خرج کردن پول هایشان به موفقیت رسیده اند.

رازهای موفقیت ثروتمندان جوان دنیا فاش شد

ثروتمندان جوان چگونه به موفقیت دست یافتند؟

برای کسب ثروت و ثروتمند شدن عوامل زیادی تاثیرگذارند که بخشی از آنها تحت کنترل شما و بخشی مربوط به دست یابی به موقعیت های درست هستند. افراد ثروتمند شکل و اندازه ی دارایی شان متفاوت است اما ویژگی های یکسان زیادی با یکدیگر دارند که همین ویژگی ها سبب شده در کسب ثروت موفق شوند .

این افراد علاوه بر این که باید هر روز دقایقی زودتر از روز قبل بیدار شوند، دارای عادات دیگری از قبیل پس انداز کردن، توانایی شناساندن خود، داشتن تعریف درستی از شکست و تعهد در قبال جامعه نیز هستند. در این بخش از موفقیت نمناک شما را با فوت و فن عادت های ثروتمندان جوان دنیا آشنا می کنیم.

عادات خوب ثروتمندان جوان

کسب علم

یکی از ویژگی های بارز ثروتمندان مطالعه ی مستمر آنها است؛ زیرا یادگیری و علم برای رشد شخصیتی و حرفه ای ضروری هستند. بیشتر ثروتمندان در ماه در زمینه های خودآموزی، رویدادهای جاری، سلامتی-بهداشتی، رهبری، روانشناسی و شغل ها مطالعه دارند.

تعیین هدف

ثروتمندان اهداف کوچک، بزرگ، فوری، آینده نگرانه، دست یافتنی و... دارند و نقشی که تعیین اهداف در زندگی شان ایفا می کند، را به خوبی می دانند. داشتن یک هدف به تنهایی نمی تواند شما را ثروتمند کند اما شما را به مسیری پر از موقعیت ها هدایت خواهد کرد.

بودجه بندی دقیق

ثروتمندان از ارزش پولشان آگاه هستند و در مدیریت پول شان ماهرند و برای خرج نمودن پولشان برنامه ریزی دارند . این افراد جزو افرادی نیستند که در آخر ماه چیزی برای شان باقی نمی ماند . این عادت به شما در مسیر پولدار شدن کمک خواهد کرد حتی اگر پولتان اندک باشد.اگر پولتان را بودجه بندی کنید و سرمایه تان را به درستی خرج کنید، فشار زندگی تان کمتر می شود بنابراین در این صورت به جای این که نگران خرج فردا باشید، می توانید بر پول درآوردن بیش تر تمرکز کنید.

پزود بیدار شوید

افراد موفق برای بهره وری بیشتر از منافع صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوند زیرا زود از خواب بیدار شدن سبب می شود حجم کارهای بیشتری را در صبح به انجام رساند. اما چنانچه در بخش رازهای موفقیت در می خوانید افراد تنبل تا آخرین دقیقه در تخت خواب شان می مانند و سپس یک صبحانه ی ناسالم می خورند، با عجله سر کار می روند و فراموش می کنند کیف شان را با خود ببرند.

بهداشت فردی

برای ثروتمند شدن باید به سلامتی تان اهمیت دهید و برای سالم ماندن یک رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه داشته باشید . 30 دقیقه ورزش فیزیکی روزانه و نخوردن غذاهای فراوری شده سبب بالا رفتن سلامتی خواهد شد . باید بدانید اکثر ثروتمندان برای سالم ماندن یک برنامه ی غذایی مفید برای خود دارند.

نظم

افراد موفق و ثروتمند نسبت به افراد دیگر در برنامه ریزی روزانه شان منظم تر هستند. در اینجا منظور از منظم بودن، کدبندی پوشه های تان نیست بلکه برنامه ی روزانه تان است. بنابراین برای منظم تر بودن و موفقیت در شغلتان برای این کار انتهای ساعت کاری را به مرتب کردن میز کاری، دور انداختن زباله ها، دسته بندی کردن فایل های دسکتاپ کامپیوتر و پاسخ دادن به ایمیل ها اختصاص دهید و اولین کار خود را برای فردا صبح به عنوان یادآوری یادداشت کنید.

بهره وری هدفمند

برای مفید بودن و حرکت به سمت بیشینه بهره وری قوانین و فرایندهایی تعیین کنید زیرا بهره وری به خودی خود بوجود نمی آید.برای بهره وری بیشتر هر کس راه و شیوه ای دارد.

کنترل کردن موقعیت

برای کنترل کردن موقعیتتان باید هر روز یک چیز را حذف کنید و بیرون اندازید مثلا اگر جعبه ی خالی گوشه ی اتاق تان دارید، در سطل بازیافت بیاندازید یا اگر در حال ترک نوشابه هستید، نیمی از آن چه که معمولا می نوشید را بنوشید.

از دیگران بیاموزید

بهتر است همه روش ها را امتحان نکنید و به تنهایی طی و کشف نکنید بلکه از تجربه ثروتمندان دیگر استفاده کنید و از آن درس بیاموزید.

آموخته های اشتباهتان را دور بریزید

آموخته های مانند اینکه اکثر آدم های بی اخلاق در سریال ها ثروتمند هستند و پول چرک کف دست است؟! پول علف خرس است، پول جن و من بسم الله، پول زیر پای فیل، پول خوشبختی نمی آورد و... را دور بریزید و دنیای بیرونیتان را با عوض کردن افکارتان تغییر دهید و ثروت را به جای فقر انتخاب کنید .

شما همانی هستید که بیشتر اوقات به آن می اندیشید

طبق قانون جذب شما فکرتان را روی هرچیز متمرکز کنید همان را دریافت خواهید کرد وشما چیزی را دریافت می کنید که بیشتر اوقات به آن می اندیشید.

از منطقه امن خود بیرون بیایید

برای ثروتمند شدن اول باور ها و اندیشه هایتان نسبت به پول و ثروت را تغییر دهید و به پس انداز کردن تا میزان پس انداز اهمیت بدهید. پس انداز، بدهی شما به آینده تان است.

پول یعنی رفاه بیشتر، آرامش، فرصت بیشتر و …اصولا در تفکر ثروت، ناآرامی و عدم امنیت جایگاهی ندارد. افرادی که تفکر فقر دارند، همیشه دوست دارند امنیت داشته باشند و بدهی هایشان را بدهند پس هیچ سعی نکنید که همه چیز امن و آرام باشد.

منبع: نمناک

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها