گودرزی: مجمع تشخیص مصلحت، تکلیف لوایح CFT و پالرمو را مشخص کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تمدید مهلت گروه اقدام ویژه مالی (FATF) به ایران را نشان دهنده‌ اقبال جامعه جهانی به هدف همکاری ایران با عرصه‌ بین‌الملل دانست.

گودرزی: مجمع تشخیص مصلحت، تکلیف لوایح CFT و پالرمو را مشخص کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تمدید مهلت گروه اقدام ویژه مالی (FATF) به ایران را نشان دهنده‌ اقبال جامعه جهانی به هدف همکاری ایران با عرصه‌ بین‌الملل دانست و گفت: در چنین فضایی ادامه وضعیت یعنی بلاتکلیفی در تصویب لوایح پالرمو و CFT باعث تزریق بی ثباتی به کشور خواهد شد لذا باید مجمع تشخیص هر چه سریع‌تر درباره‌ این دو لایحه تصمیم گیری کند.

مسعود گودرزی در واکنش به تمدید مهلت FATF به ایران برای خارج شدن از لیست سیاه گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران همکاری با جامعه‌ جهانی است اما برخی اقدامات منجر به بی اعتمادی ایران شده که نمونه بارز آن برجام است. علی رغم ۱۴ گزارش آژانس مبنی بر انجام تعهدات ایران، طرفین رفتارهایی را از خود نشان دادند که وجود ملاحظات و دغدغه‌هایی از سوی ایران طبیعی است.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی، جامعه جهانی از نیت جمهوری اسلامی ایران شناخت داشته و می‌داند قصد ایران همکاری است لذا مهلت چهار ماهه را لحاظ کرد تا این که هر دو طرف به نقطه سودمند برسند. کما این که نباید از نقش مؤثر دیپلمات‌ها غافل شد که توانستند برای بار دیگر مهلت FATF را تمدید کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع بندی گفت: باید در چنین فضایی تصمیم گیری شود چون ادامه وضعیت منجر به بی ثباتی و تزریق مسائل روانی به جامعه خواهد شد. لذا انتظار می‌رود مجمع تشخیص مصلحت هر چه سریع‌تر درباره‌ی تأیید یا رد دو لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) و الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) مورد تاکید گروه اقدام ویژه مالی (FATF) تصمیم گیری کند. البته این به معنای تصمیم گیری غیر کارشناسی نیست بلکه باید همه چیز بر اساس تجربه و وضعیت کشورمان آن هم به صورت سریع انجام شود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها