کردهای سوریه ۲۸۰ عنصر داعشی را به ارتش عراق تحویل دادند

ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) طی چند روز گذشته ۲۸۰ اسیر داعشی را به عراق تحویل دادند.

کردهای سوریه ۲۸۰ عنصر داعشی را به ارتش عراق تحویل دادند

الجزیره گزارش داد، ارتش عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طی چند روز گذشته ۲۸۰ اسیر داعشی بازداشت شده را از نیروهای سوریه دموکراتیک تحویل گرفته است.

در همین راستا، یک سرهنگ در ارتش عراق گفت که ۱۳۰ تن از این داعشی‌های بازداشت شده روز یکشنبه و ۱۵۰ تن دیگر پنج‌شنبه گذشته توسط نیروهای قسد به ارتش عراق تحویل داده شدند.

همچنین چند منبع نظامی عراقی گفتند که طبق توافق صورت گرفته میان دو طرف مبنی بر تحویل ۵۰۰ داعشی بازداشت شده در سوریه به ارتش عراق، این احتمال وجود دارد که این تعداد افزایش یابد و تعداد بیشتری از عناصر داعش به ارتش عراق تحویل داده شوند.

این داعشی‌های بازداشت شده عراقی بوده و برخی از آنها نیز خارجی هستند و این نخستین باری است که کردهای سوریه اسیران داعشی غیرعراقی را به ارتش این کشور تحویل می‌دهند.

در همین راستا، یکی از فرماندهان ارتش عراق در نزدیکی مرزهای سوریه اعلام کرد که از تعداد اسیران داعشی فوق، ۱۴ تن فرانسوی بوده و شش اسیر دیگر عرب هستند که تابعیت آنها مشخص نشده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های امنیتی عراق نیز اعلام کردند که نیروهای سوریه دموکراتیک تعداد زیادی از عناصر داعش با تابعیت‌های مختلف را بازداشت کرده‌اند و در میان آنها تعدادی عراقی نیز حضور دارند که تعداد آنها ۵۰۰ تن تخمین زده می‌شود.

لازم به ذکر است که ارتش عراق تاکنون دو گروه از داعشی‌های بازداشت شده را از کردهای سوریه تحویل گرفته است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها