شگفتی‌ها و حاشیه‌های مراسم اسکار نود و یکم

شوک بزرگ مراسم اسکار در حالی که همه منتظر بودند اسکار بهترین فیلم هم به «رُما» اهدا شود این جایزه به فیلم «کتاب سبز» رسید.

شگفتی‌ها و حاشیه‌های مراسم اسکار نود و یکم

شگفتی اسکار امسال برای بخش بهترین بازیگر نقش اول زن کنار گذاشته شده بود. الیویا کلمن در حالی برای The Favourite جایزه را دریافت کرد که گلدن کلوز بعد از بارها نامزدی در مراسم اسکار و در شرایطی که جایزه‌ی گلدن گلوب را هم گرفته بود، باز دست خالی ماند. شانس لیدی گاگا هم بیشتر از این بازیگر انگلیسی به‌نظر می‌رسید. کولمن، برای دریافت جایزه‌اش روی صحنه رفت، و مثل جوایز بفتا، سخنرانی احساساتی و بامزه‌ای انجام داد.

رامی ملک بازیگری 37 ساله و پسر پدری مصری و از مهاجران نسل اول به ایالات متحده آمریکا است. نخستین حضور او در مقابل دوربین؛ به عنوان بازیگر مهمان در سریال دختران گیلمور رقم خورد و در سال ۲۰۰۶ و با حضور در فیلم شب در موزه، ملک توانست حضور در یک فیلم جریان اصلی هالیوود را تجربه کند.

یک رویداد استثنایی در تاریخ اسکار

در نودویکمین دوره جوایز سینمایی اسکار جایزه بهترین فیلمبرداری به آلفونسو کوارون نابغه مکزیکی سینما رسید. او برای فیلم «رُما»‌ این جایزه را دریافت کرد.

کوارون کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده و فیلمبردار «رُما» است و شانس اصلی دریافت چند اسکار. او نخستین سینماگری است که برای فیلمی به کارگردانی خودش جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری را دریافت می‌کند.

«رُما» برنده شیر طلایی ونیز، جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان و جایزه بهترین فیلم بفتا است.

صحبت‌های شنیدنی لیدی گاگا در مراسم امسال: اگر روی کاناپه نشسته‌اید و دارید تماشا می‌کنید، بدانید سخت برایش تلاش کرده‌ام؛ این (جایزه) درباره بردن نیست، درباره تسلیم نشدن است؛ اگر رویایی دارید، برایش بجنگید؛ رویه شور و شوق این است که مهم نیست چند بار رد می‌شوید یا سقوط می کنید یا ضربه می‌خورید، بلکه درباره این است که چند بار می‌ایستید، شجاع هستید و ادامه می‌دهید.

منبع: سرنا نیوز

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها