در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد:

پرداخت بیمه کشته شدگان هواپیمای باری 707 / هواپیما بیمه نبود/ عمر هواپیما42 سال بود

رییس کل بیمه مرکزی از پرداخت بیمه کشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای باری بویینگ 707 خبر داد.

پرداخت بیمه کشته شدگان هواپیمای باری 707 / هواپیما بیمه نبود/ عمر هواپیما42 سال بود

دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در گفت وگو با خبرنگار خبر فوری در مورد بیمه هواپیمای باری بویینگ 707 گفت: سقوط هواپیمای بویینگ 707 باری ارتش از سه بخش برای ما در بیمه حایز اهمیت بود، اول بیمه بدنه هواپیما، دوم بیمه مسوولیت افراد و سوم بیمه باری که حمل می کردند.

وی ادامه داد: دو بخش مسوولیت افراد و محموله بیمه انجام شده بود که براساس آن پرداخت شد، البته بیمه افراد فرق داشت ولی همه آنها پرداخت شد.

سلیمانی در مورد مبلغ این بیمه گفت: مبلغ کامل بیمه را نمی دانم ، ولی تا الان همه پرداخت شده است البته بیمه بدنه هواپیما با ما نبوده است و گویا اصلا بیمه نبود عمر هواپیما هم کم نبوده است و شرکتهای بیمه آن را قبول نکرده اند.

براساس این گزارش، 24 دی ماه سال جاری سانحه هوایی در اطراف فرودگاه فتح کرج رخ داد و یک فروند بوئینگ ۷۰۷ باری ارتش جمهوری اسلامی ایران که از بیشکک قرقیزستان عازم فرودگاه پیام کرج بود، به اشتباه در فرودگاه فتح به زمین نشست و خلبان به علت نقص فنی در سیستم ترمز هواپیما نتوانست هواپیما را روی باند کنترل کند. مسئولان می‌گویند دومین علت سقوط این هواپیما این بوده که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و در انتهای باند از مسیر خارج شده و سپس دیواره فرودگاه و پس از آن به شهرک مسکونی برخورد کرده‌است.

این هواپیما دارای ۱۵ نفر خدمه بوده و در حال حمل گوشت از کشور قرقیزستان به ایران بوده‌است. در این حادثه، به استثنای یک نفر همگی سرنشینان جان خود را از دست دادند.

این هواپیما پیش از انتقال به ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای هواپیمایی ساها پرواز مسافری انجام می‌داد که پس از مشکلی که در اهواز پیدا کرد برای ۵ سال زمین‌گیر بود و پس از آن در سال ۱۳۹۳ به خدمت نیروی هوایی درآمد.
این هواپیما سال ۱۹۷۶ به ناوگان نیروی هوایی شاهنشاهی ایران پیوسته بود و در لحظهٔ سقوط ۴۲ سال از سن آن می‌گذشت.
شرکت صنایع هواپیمایی ایران (صها) کار تعمیر اساسی آن را در سال ۲۰۱۴ آغاز و در سال ۲۰۱۶ به پایان رساند و پس از آن این هواپیما با شماره ثبت کشوری EP-CPP تحویل نیروی هوایی ارتش شد تا اقدام به حمل پرسنل و بار بین پایگاه‌های ارتش کند. این هواپیما در لیست AOC هواپیمایی ساها نیست.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها