تولیدکننده لَنگ مواد اولیه و تقاضاست/ چرا پوشاک وارد کشور می‌کنید؟

با انتقاد از اینکه براساس کدام استدلال قرار است واردات 140 میلیون دلار کالاهای گروه 4 به  مناطق آزاد انجام شود، اظهارداشت: با نگاهی به لیست کالاهای گروه 4 مشاهده می‌شود.

تولیدکننده لَنگ مواد اولیه و تقاضاست/ چرا پوشاک وارد کشور می‌کنید؟

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد یک سوم این کالاهای گروه 4 پوشاک و کفش است، افزود: در حال حاضر بازار هیچ کمبود در بخش پوشاک و کفش ندارد به نحوی که تولیدکنندگان محصولات خود را با تخفیف‌های 50 تا 70 درصدی به فروش رسانده و حتی تمایل زیادی به برگزاری نمایشگاه برای عرضه مستقیم کالاهای خود دارند. آقایانی که مجوز واردات پوشاک از طریق گروه کالایی 4 را مصوب کرده اند به صورت روشن بگویند ما در کدام بخش پوشاک کمبود داریم ؟

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اعلام اینکه ما مطلقاً کمبود در بخش پوشاک برای تأمین نیاز بازار نداریم، گفت: چرا به جای آنکه ارز متقاضی به تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی اختصاص پیدا کند باید کالاهای ساخته شده وارد کشور شود؟ چرا با صدور مجوز اختصاص سهمیه برای گذرهای مرزی فضا را برای واردات پوشاک به کشور مهیا می‌کنید؟

وی اضافه کرد: امروز تولیدکنندگان به سختی فعالیت کرده و برای فروش محصولات تلاش بسیاری می‌کنند چرا باید به جای مبارزه به کالاهای قاچاق باز پوشاک وارد کشور کنید؟ آقایان باید به صورت روشن دلیل صدور مجوز واردات 140 میلیون دلار کالای گروه 4 را اعلام کنند ما در کدام بخش کمبود داریم که باید کالا وارد کنیم چرا در این میان واردات پوشاک هم درج شده ؟ مگر ما در این بخش کمبودی داریم؟

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها