تقدیم طرح مشارکت مستقیم شهروندان در امور قوه مقننه به هیئت رئیسه

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: برای اصلاح روند قانونگذاری مجلس، طرح «مشارکت مستقیم شهروندان در امور قوه مقننه» تهیه و تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

تقدیم طرح مشارکت مستقیم شهروندان در امور قوه مقننه به هیئت رئیسه

رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری با اشاره به تهیه طرح مشارکت مستقیم شهروندان در امور قوه مقننه،گفت: جمعی از نمایندگان مجلس طرح مذکور را امضاء کرده و این طرح یک فوریتی، تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

وی درباره طرح مذکور، توضیح داد: در همه جای دنیا شیوه غیر مستقیمی برای مشارکت شهروندان در امر قانونگذاری طراحی شده است که هدف ما از تهیه طرح «مشارکت مستقیم شهروندان در امور قوه مقننه» نیز در این راستا است.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: مطابق با این طرح اگر ۵۰۰ هزار نفر از مردم درخواستی درباره تصویب قانونی داشته باشند، هیئت رئیسه مجلس موظف است که آن طرح را در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد.

شیران افزود: همچنین تقاضای تصویب قوانین مورد نظر مردم هم در سامانه ای الکترونیکی که باید مجلس آن را ایجاد کند، قابل ثبت است.

وی با بیان اینکه احزاب سیاسی دارای مجوز هم می توانند طرح های خود را در این سامانه به ثبت رسانند، گفت: در حال حاضر بیشتر تمرکز نمایندگان حل مشکلات حوزه های انتخابیه شان است که برای اصلاح این امور باید ساختارها تغییر کند و با این طرح مردم می توانند نیازهای اصلی جامعه را در این سامانه ثبت کنند تا نمایندگان به آن موضوعات بیشتر توجه کنند و در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها